Artis ‘underground’ ini dikecam kerana pakai telekung ketika membuat persembahan

Hari ini viraI di laman sosiaI twitter mengenai sekeping gambar yang dimuat naik oleh salah seorang pengguna @takaharasuiko. Bagi yang sering mengikuti industri muzik ‘underground’ pasti mengenali penyanyi bernama Takahara Suiko yang terkenal dengan lagu Tenangkan Bon tot Anda.

Di dalam gambar tersebut beliau dilihat melakukan persembahan dengan memakai telekung. Bagaimanapun gambar tersebut mendapat reaksi dari netizen yang rata-rata mengkritik cara pemakaian beIiau.

Namun penyanyi tersebut telah memberikan penjelasan kerana baginya itu benda yang biasa bagi orang yang telah lama mengenalinya.

@takaharasuiko

Saya tak sangka tapi tak terke jut, hanya yang ikuti perkembangan saya sahaja yang tau caption saya itu berbaur jenaka

Dan telekung itu dari tahun 2011 lagi, video Youtube bersepah, kadang-kadang pakai waktu perform

Tapi ini twitter, jemput bash rakan-rakan

 

@takaharasuiko

Jemput bash

Pakai turban marah freehair marah pakai telekung marah apa lagi rakyat mau

Kalau pakai handsock pun confirm kena sound, ‘kenapa perform main DJ set undang fitnah cuba berzikir’ so how leh

Malah bagi netizen kapsyen yang di tulis jugak tidak sesuai seolah olah mepermainkan agama. Ini kerana telekung sudah menjadi simbolik digunakan untuk sembahyang.

Bagi kami memang tak sesuai la, isu ini kan memang isu yang sensitif, Sepatutnya kena lebih peka tambah lagi untuk masyarakat di Malaysia tapi mungkin dia ade reason yang kukuh untuk dia buat macam tu. Kita doa yang elok je la. Nak ke cam lebih-lebih pun tak guna.


Artikel ini disediakan oleh Media Cite Heboh. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Media Cite Heboh tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..