Biar apa pun orang kata, Syafie Naswip pentingkan ibu dan keluarga. Sejuk hati ibu anak hadiahkan rumah mewah..

Siapa tak kenal pelakon lelaki berbakat besar Syafie Naswip. Tahun lalu adalah tahun yang agak mencab4r bagi beliau akibat k0ntroversi kisah putus tunang dengan Aishah Azman. Syafie memang dikenali sebagai seorang pelakon dan anak yang sangat rapat dengan ahli keluargan terutama ibunya.

Mengimbau kembali saat beliau berjaya menghadiahkan sebuah rumah untuk ibu tercinta hasil titik peluh bekerja. Malah ada ketika perlu mengik4t perut hanya untuk memberikan yang terbaik membaIas jasa baik ibunya selama ini.

Malam ini tiba-tiba terbayang kesusahan kami adik beradik kumpul duit ik4t perut untuk membeli rumah pertama hadiah buat mak ayah…

Mula menyimpan selama dua tahun bermula tahun 2016.

Allah sahaja yang tahu bagaimana kami yang tidak tahu apa2 tentang prosedur membeli rumah tetapi dengan niat yang betul, doa dan usaha yang tidak putus, Kami dipertemukan dengan mereka-mereka yang baik untuk membantu mempermudahkan lagi usaha ini.

Walaupun selepas 4 tahun,

Rumah ini masih belum siap sepenuhnya,

Aku terharu dan bersyukur,

Siapa sangka budak yang sering diherdik dan dihina saat kecil ini boleh berjaya membuat emak & ayahnya tersenyum.

Masih banyak lagi yang aku ingin capai pada tahun ini,

Dan aku harap Allah permudahkan segalanya.

More to come amin…

#WorkForFamily #familyfirst

Dalam video yang dimuat naik, jelas ibunya terkejvt serta terh4ru sehingga mengalir air mata menerima hadiah yang tak terduga dari anaknya. Lihat cara layanan dan pelukan mesra dari Syafie sudah dapat menggambarkan bagaimana erat kasih sayang antara mereka.

Perkongsian yang dibuat mendapat perhatian dari pada rakan artis dan juga para peminat.

Alhamdulillah adikku.. Semoga bertambah lg rezeki.. Di beri kesihatan yg baik Dan bahagia Selalu.. Aminn.. Kim slm kt mak.. Nanti bwkla mak mkn2 dgn ktorg k..

Ayieeeee….good job anak…aunty so proud of u…n moga jannah terindah nnt menunggumu dan dikumpulkan bersama keluarga tercinta..idol anak melayu muslim ni…

Suka tngok abg. Anak soleh. Moga syurga yang terindah buat anak mnbahgia kan ibu ayah.

Ketika usianya baru 14 tahun dia telah berjaya membawa watak Mukhsin dalam filem pertama dan dinobatkan Pelakon Kanak-Kanak Terbaik di Festival Filem Malaysia ke-20 (FFM20).

Sejak itu, namanya jadi sebutan dan sekali lagi menjayakan filem arahan Yasmin, Talentime dan banyak berlakon drama. Saat namanya jadi sebutan, dia tidak pernah malu mengaku daripada keluarga susah. Ayahnya hanyalah pemotong rumput dan kadangkala mengambil upah mengecat rumah orang.

Keadaan keluarganya membuatkan dia terus berusaha bukan hanya demi masa depannya tetapi juga mengubah nasib keluarga. Sebagai anak tunggal, dia menyedari tanggungjawab yang digalasnya.

Kami bukanlah keluarga yang terlalu bahagia,
Ada masa sur4m ada masa terang…..

Tetapi aku cuba untuk mengisi benih cinta itu setiap hari semampu mana yang aku boleh,

Kerana kelak aku tidak tahu,

Apakah yang berempat ini masih kekal senyum atau sebaliknya.

Janji Allah itu pasti hanya bersiap sedia.

Tika punya waktu yang singkat ini.

Aku cuba.

Insyallah..

Aku cuba.

Harap kalian tidak menyesaI punya anak atau abang seperti aku.

TQ for everything

Vide0 :

Sumber : IG Syafie Naswip by Media Cite Heboh.


Artikel ini disediakan oleh Media Cite Heboh. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Media Cite Heboh tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..