“Doakan Insan Ini.”- PU Amin kesaI teguran berulang kali tidak diendahkan

Anak kepada pelakon senior Normah Damanhuri sentiasa menjadi tumpuan netizen. Jika sebelum ini majlis perkahwinan anak lelakinya Ahya Rosli di kec4m kerana persembahan yang dikatakan tidak sesuai semasa majlis resepsi berlangsung.

Seorang lagi anak beliau, video-video Liana Rosli juga sering menjadi kontr0versi. Dia yang juga dikenali sebagai kak KM merupakan usahawan menjual pr0duk untuk dalaman wanita dan terbaru untuk kaum lelaki.

KesaI dengan cara Kak KM mempr0mosikan pr0duk, seorang peserta pencetus ummah, PU Amin terpanggil untuk memberikan sedikit nasihat. Kalau ikutkan ini bukanlah kali pertama gOlongan agama menasihati Kak KM.

Ya Allah kau berilah petunjuk dan hidayah pada insan ini ! Ya Allah kau berikan jalan kebaikan pada insan ini !..

Kami tak mahu ummat kami rosak dengan menatap segala video dan gambar gambar nya ! Telah kami para pendakwah bersuara , menasihat secara lembut dan tegas , namun kami pula dic3rca dan dim4rahi..

Ya Allah , jika kami bersuara dengan l4ntang maka dikatakan kami mahu mer0sakkan rezeki nya , Adakah rezeki dengan cara ini Kau redha Ya Allah ! Ya Allah terima lah doa ku..

Ya Allah lembutkan hati dan sedarkan para pembeli pr0duk nya untuk berhenti mengikutinya , kerana dengan kaya nya insan ini sebelum bertaubat nya dia akan mer0sakkan ramai anak bangsa dan ummat ini ! Pada Mu Ya Allah aku berharap , berserah dan meminta !..

Hanya doa mampu untuk saya panjatkan, jika terlebih kata saya dipersaIahkan tidak selari dengan dakwah Baginda Rasul..

Saya mohon jasa baik rakan rakan bantu saya , doakan insan ini agar kembali atas jalan kebaikan , semoga insan ini berniaga dengan cara yang baik dan halal..

Bantu kami Ya Allah !

Kita hanya mampu doakan sahaja yang terbaik untuk mereka. Terima kasih PU Amin kerana sudi menegur. Rasanya teguran ini boleh diambil dan dijadikan iktibar untuk semua.

Netizen-netizen juga turut bersetuju dengan nasihat yang diberikan oleh PU Amin.


Artikel ini disediakan oleh Media Cite Heboh. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Media Cite Heboh tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..