Giliran Dato’ Afdlin Shauki kena body sh4ming dengan netizen. Beliau dedah profile pembuIi siber

MasaIah kutvk mengutvk bentuk tubuh fizikaI seseorang bukanlah perkara biasa. Malah kalau berIarutan boleh menyebabkan dend4m dan rasa tiada keyakinan dalam diri seseorang.

Antara golongan yang sering menjadi m4ngsa body sh4ming adalah golongan artis. G3muk, kvrus, hitam atau apa sahaja, netizen yang cetek pemikiran akan semudah itu memaIukan serta menghin4 goIongan artis di khalayak ramai.

Sebelum ini Sherry Al Hadad, Hanesya Hanee sering menjadi mangsa body sh4ming. Hari ini di laman IG milik pelakon dan pengarah Dato’ Afdlin Shauki, beliau memuat naik profile seorang lelaki yang dikatakan telah bertindak memanggilnya gemuk.

Menurut Afdlin hal ini berlaku apabila pasukan bola lelaki tersebut kalah lalu bertindak meninggaIkan komen yang kurang elok di IG milik beliau.

Diam laa ko g3mok. Menang k0yak. Kalah lagi laa k0yak gak nye- @aeims_cg

ko panggil aku g3mok aku terima. Pasal memang aku g3muk.

Terima kasih kerana menunjukkan tahap pemikiran bin4tang kau pada dunia!! Hahaha. M0nyet!- @afdlinshaukiofficial

Assalammualaikum warrahmatullah hiwabarakatuh guys.

Ini akaun netizen yg suka body sh4ming orang. Pasal m4rah team dia kalah dia panggil aku g3muk.

Aku tak kisah, memang aku g3muk pun tapi aku nak tunjuk korang muka orang tak ber4dab supaya semua orang tahu dan dia jadi famous!!!

Aku doakan kau bro. Kalau nak troII bola, cakap pasal bola. Kalau dah main body sh4ming dah takde idea la tu….

aku tgk profile kau aja aku boleh cakap macam macam. Tapi aku maafkan kau. Semoga kau lebih berhemah next time kau melawat ig org. @aiems_cg ‘Muhammad Amin Al-Eim’

Perkongsian tersebut mendapat reaksi dari para peminat Afdlin. Mereka rata-rata mengeca4 tindakan lelaki tersebut yang dianggap sebagai biad4p.


Artikel ini disediakan oleh Media Cite Heboh. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Media Cite Heboh tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..