Isteri dulu sering kena buIi dan fitnah oleh adik dan mak, tapi lepas bersalin dia berubah jadi sangat panas baran

Waktu isteri mengandung macam – macam mak dan adik saya buat untuk buatkan kami bercerai. Saya pun memang percaya dekat keluarga. Saya pukuI isteri saya yang tengah mengandung sampai masuk hospitaI tapi isteri saya tak bukak a1b saya sikit pun cakap saya yang pukuI. Tapi lepas bersalin isteri terus berubah..

#Foto sekadar hiasan. Salam min hide kan profile, saya pendekkan cerita saya saje la. Saya kahwin dengan isteri baru 3 tahun, masa bercinta keluarga saya suka isteri saya tapi bila dah berkawin terutama mak saya dia berubah jadi tak suka isteri saya sebab saya bagi sepenuh kasih sayang saya dekat isteri saya lagi – lagi masa dia tengah mengandung anak sulung kami. Dug4an yang menimpa bini saya ialah mak saya tak bagi bini saya ikot saya beraya, dia suruh saya balik sorang – sorang tinggalkan bini tengah mengandung, bila isteri saya datang rumah tengok mak saya, mak saya tak nak masak kira buat dia macam isteri tu orang luar, adik saya lagi lah dia jadi batu api sampaikan saya dah isteri nyaris nak bercerai.

Saya dulu ada motor buruk je masa kenal isteri tapi dia sanggup terima saya yang serba susah sedangkan isteri saya dia anak orang senang yang teramat senang Saya pukuI isteri saya yang tengah mengandung sampai masuk hospital tapi isteri saya tak bukak a1b saya sikit pun cakap saya yang pukuI. Saya terlalu percayakan family saya sampai family saya hasut untuk cuba meruntuhkan rumahtangga saya pun saya percaya je cakap mereka. Isteri saya ni lurus benduI sebab tu adik saya suka fitnah dia sampaikan sed4ra saya tak suka. Dia sampai mer0yan kerana tekanan family saya dan saya, dia menangis menjerit – jerit macam orang giIa sampaikan dia cakap apa pun saya tak percaya, saya tipu dia saya menangkan family saya.

SATU HARI BILA ANAK SAYA BERSALIN, lepas isteri abis pantang kira-kira 5 bulan lepas dia habis berpantang isteri saya berubah jadi lain yang saya jangka. Dia bukan lurus bendul tapi dia jadi sorang yang garang, panas baran, kaki pukuI dan kaki g4duh. Dia bergaduh dengan adik saya yang suka yang fitnah dia, kereta adik saya dia pecahkan cermin semua sekali, adik saya berg4duh sampai abis adik saya Iebam – Iebam kena pukuI dengan isteri saya, TV pun habis jahan4m sampai adik saya tr4uma dengan isteri saya. Mak saya pulak isteri saya buat benda yang sama apa yang pernah mak saya buat kat dia masa dulu,

Bila raya isteri dengan anak tak balik jumpa mak termasuk saya sebab isteri tak bagi, isteri tak masakkan masa mak saya datang rumah, yang lagi dasyat bini saya cakap kat mak saya lagi sekali cuba pecah beIahkan rumahtangga dia, isteri saya nak tanam mak saya hidup – hidup sampaikan pasu rumah ada 11 biji habis bini saya pecahkan dengan tukuI, sekarang mak dengan adik saya tr4uma dengan isteri saya sampai takut nak call saya lagi, nak sound isteri saya memang dah tak ada lagi.. Baru saya sedar yang keluarga saya memang nak pisahkan saya dengan isteri, apa yang isteri saya cakap semua betul tapi nak menyesal tak guna sebab isteri saya dah tak percayakan saya lagi sampai sekarang..

Hari tu saya tipu isteri saya cakap saya kerja tapi tak saya keluar jumpa kawan lama saya perempuan, kira bekas kekasih saya la, isteri dapat tau, balik rumah min dia tengking saya, jadi saya pun geram nak pukuI tapi dia dengan pantas pergi hentak kepala saya dengan kayu hoki, badan saya bengkak – bengkak kena pukuI dengan dia, sampaikan kawan – kawan tempat kerja tak berani bawak saya keluar tak kira ke mana min. Isteri saya tu cantik, rajin, makan pakai tak pernah dia lupa tapi dia cuma jadi garang gitu lepas dia bersalin.

Isteri saya ni dia tak suka bercampur orang, duduk diam kat umah masak jaga anak, jaga mak dia. Dia tak akan ser4ng orang tanpa sebab dan mungkin dia pend4m selama ni sebab anak dalam perut takut jadi apa – apa. Saya ni min garang tapi dengan isteri saya jadi takut sekarang ni, takut dia menggan4s, saya tak nak ceraikn isteri saya sebab dia baik sangat – sangat, susah senang dia ada dengan saya. Sekarang saya nak mintak pendapat macam mana nak baikkan keluarga saya dengan isteri saya ni sedangkan dorang takut nak jumpa isteri saya atas alasan takut isteri saya ni bertindak di luar jangkaan.

Terima kasih semua.

Komen Warganet :

Mi Mi : Padam muka, tak pasal – pasal dah kena hemp0k. Tak jaga hati isteri, ingat isteri tak ada perasaan ke? Sepatutnya isteri kita kena jaga. Bila dah terpend4m lama sangat – sangat macam ni la jadinya. Hati dah tawar, sokong sangat isteri awak buat macam ni. Baru tahu langit tinggi rendah, jangan asyik kena pijak je. Buat baik, orang tak pandang jugak. Keluarga awak tu kena mintak maaf dengan isteri awak, mulut tak kawal.

Alicesha Chuk’s : Satu aku rasa bini ko mesti ada mer0yan. Jadi bawa dia jumpa pakar, supaya dia dapat mengawal perasaan dia ketika marah dan berfikiran lebih rasionaI. Ibu mengandung ni jiwa dia sangat sensitif, sebab tu kena jaga hati dia baik – baik. Dah jadi macam ni baru ko menyesal…

Ruhaya Haris : Kes mak dan adik – beradik ko senang je. Lepas bini ko dah boleh kawal em0si, bawak mak dan adik beradik ko mintak ampun dan maaf dekat bini ko. Hati wanita ni beb, keras macam mana pun ada lembut, ada ayunya.. Ko doa dan tawakal je. Insyaallah kena caranya bini ko cair tapi bab ko jumpa bekas kekasih ko tu memang padan muka ko, dah ada bini dah ada anak ada hati toleh belakang pulak.

Moy Lee : Aku ada sorang kak ipar macam ni mulut terIampau batu api ntah m4ti jadi apa nanti. Dulu saya tak tahu memang rapat juga dengan dia tapi bila dah kena har4m la kalau saya nak telefon dia ke tanya khabar. Sekarang dia dekat tempat lain ada ku kesah. Bukan saya saja kena, semua orang kena termasuk adik – beradik dia sendiri giIa betul pompuan ni. Dia la penyebab orang dalam rumah g4duh. Dia pernah hasut mak mertua supaya marahkan saya tapi mak mertua tak dengar cakap dia. Dia diam je nanti dia balik cuba la buat lagi memang saya tumbvk mulut dia.

Sue Culi : Benda dah jadi bar4h dalam hati, bukan senang nak baik. Awak yang cipta ‘m0nster’, sendiri la hadap. Ko tahu isteri ko tu bertanggungjawab, lemah lembut, baik orangnya tapi berubah 100% sebab perangai ko dan family ko la. Kalau dia tak buat gitu, tak berakal ko dan family ko. Nak lembutkan hati dia, ko tu belajar jadi suami bertanggungjawab. Ajak isteri sama – sama solat jemaah, beIai dia, bagi perhatian dekat dia, rajin bantu jaga anak, tolong buat kerja rumah. InsyaAllah perlahan – lahan hati isteri ko akan lembut. Tapi kalau ko bebal lagi masih perangai nak lepak dengan kawan, lepak dengan bekas kekasih, tak payah la bro.

Apa kata anda?