Jangan angkuh dan ego. Buang keangkuhan sebab itu selendang ibIis – Bonda Rozita

KemeIut rumah tangga Dato’ Aliff dan lsterinya semakin menjadi tumpuan para nettizen. Mana taknya sebelum ini, mereka berdua memang selalu memuat naik video dan gambar mereka bersama.

Lain pula situasi sejak 2 – 3 minggu ini. Mereka ibarat seperti berbaIas – baIas kapsyen di IG. Ala, kami nampak macam ga duh – ga duh manja gitu. Maklumla, Datin sekarang tengah sarat mengan dung dan Dato’ pula memang sebelum ni perangainya agak kebudakan gitu.

Tak terlepas sebelum ini, Bonda Rozita ibu kepada Dato’ Aliff juga ada memberi ‘hint’ seolah memberi nasihat untuk anak dan menantu kesayangannya.

Lihat gaya Minah, anak ni senyum dan adakala menangis merempan2 bingit sangat “ sebab nak minta perhatian dan sayang orang kelilingnya” .

Cucu, Kri & Ida sangat baik melayani anak ini, saya panggil mena, nampak sangat dia bukan anak dari pasangan ni, tapi kecantikannya masya Allah anak bangla Indonesia ni mmg cantik .

Kesian dia, senyum datang kat saya mengoles pipinya kat tangan saya..Sayu hati berkata2 kalau takdir anak cucu saya macam mena macam mana..?? Lagi sedih saya. Syukur Ida Kri boleh jaga mena berkongsi dengan anak cucu saya yang Allah kasi sihat2 comel2 , Alhamdullilah .( ilmu Allah luas pandang dan hayati mesti nangis saya)

ilmu saya dapat masa melihat wajah anak angkat ini ..MACAM MANA KITA SEBAGAI ORANG DEWASA YANG HARAP SAYANG DARI PASANGAN KITA “ kesian ke tak..??” Tak kesian malah sebab benci , sebab banyak ego angkuh..!! .

Buang keangkuhan sebab itu selendang ibIis..!! Kenapa bersahabat ibIis ja hat banyak helah berbisik pada hati kita memecahkan kedamaian .

Sifat ihsan sesama manusia ialah sayang, itu sangat murni dengan perhatian dan pelindungan.. Manusia ni akan bersemangat dan merasa kehidupan indah bila ada tinggi sifat penyayang sesama manusia dikelilingnya yang penyayang dan bertimbang rasa

Kema afan dan mulakan rumah dengan selalu baca surah AlBaqarah “ orang sihir pun tak masuk .. makin berjaya orang sihir makin banyak org hantar” ( saya bacakan AlBaqarah semalam rasa ada benda tak kena )

Solat tu makanan roh , hidup dengan Islam jawaban untuk kedamaian.. Didik orang ni sangat susah sebab apa ?? Saya rasa nak Didik diri sendiri tingkatkan amal dan takwa pun susah.. kalau tak caya try belajar betulkan bacaan quran cukuplah.. tau lah susah ke idak ! !

Belajar dan terus belajar kuat nak buat baik dan sabar untuk terus lawan keburukan

Menyantuni ahli family dan sesama manusia merupakan ibadah yang terlama yang tak perlu modal besar.. memadai akhlak baik yang sopan dan berkomunikasilah ..

Dari IG Datin Shahida.

hidup kita kat dunia ni tak tahu bila habisnya umur kita…. ntah diambil tanpa kita sedia atau tidak…. .jadi masa yang ada manfaatkan membuat orang keliling kita bahagia dan gembira…. .bahagia dan gembira itu bukan kerana wang ringgit…. tapi nilai kasih sayang…. yang boleh bantu kita hanyalah diri kita bukan orang lain….. orang hanya mampu mendengar keluhan kita tapi mereka juga manusia punya masalah yang lain juga dalam kehidupan…. jadi yang tetap setia mendengar rintihan kita ialah Allah SWT..

Begitu juga perjalanan hidup kita tak ada siapa yang tahu…. ada juga yang bijak meramal begitu begini…. tapi bagi saya ajaI, ma ut, jodoh dan pertemuan di tangan Allah… tiada siapa yang tahu… jadi lalui sahaja apa yang telah tertulis sambil kita mampu berdoa menadah tangan kerana doa boleh mengubah takdir kita sebagai manusia…

Dari IG Datin Shahida.

mak abang kena paksa bertiktok cer komen di bawah nak buat kat PA abang yang ni lelaki.. yang pempuan pulak x chantik mana.. mak ajalah abang kerjakan.. siapa paling over???

sekarang ni dialah tempat abang nak bermanja.. Dahulu waktu kecil-kecil takut nak main macam ini dengan mak sendiri sebab mak saya seorang yang tegas Tu saya jadi macam ini dalam bisnes… terima kasih idolaku dunia akhirat @bondarozitaibrahim … betul kata pepatah ni “Air yang dicincang takkan putus” itu lah kata pepatah yang sebelum ini saya tidak pernah faham apa ertinya.. Sekarang baru saya faham Walaupun emak abang seorang yang tegas tetapi emak saya perhati lembut sentiasa support abang..

malah dia cuba memahami abang sedanya dan menerima abang baik dan buruk.. Sekarang ni dia lah tempat abang nak bermanja.. bercerita susah dan senang walapun dia selalu bz… maklum lah abang dah tak ada apa abah kan dung sekarang ni.. alfatiha abahku

Alahai sedih pula baca caption masing-masing.  Saling baIas membaIas. Dato’ pergilah pujuk Datin tu. Bak kata bonda, masing-masing dah besar. Jangan ego dan angkuh untuk pujuk atau minta ma af. Minta ma af tak bererti kita saIah.

Dato’ Aliff dan Isteri saling berbaIas komen di IG. Netizen doakan yang terbaik untuk mereka berdua. Janganlah merajuk lama-lama. Datin pun dah sarat mengan dung tu…


Artikel ini disediakan oleh Media Cite Heboh. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Media Cite Heboh tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..