“Jangan Lalui Macam Mak…Tolonglah,” rayu Rozita Ibrahim, ibu Aliff Syukri

Ibu kepada usahawan yang kini bergelar selebriti, Datuk Seri Aliff Syukri, Rozita Ibrahim awal semalam ada berkongsi satu entri panjang lebar yang cukup meny3ntuh hati.

Memuat naik foto bersama salah seorang menantunya, Datin Seri Nur Sahida, kapsyen panjang lebar wanita yang sinonim disapa sebagai Bonda Rozita begitu memberi makna.

“Jangan sampai sal4h mengejar..!! Takutlah dunia yg penlpu sbb tu jgn Mengejar dunia m4ti2an “ risau sampai hati betul2 m4ti “ ..yg kita x sedar …kita tak cari KESUNGGUHAN CARI HIDAYAH ALLAH.

“Wajah ceria kami yg sgt sayangkan family “ kisah suka dvka semua sy ajar pd Ida”. Jangan sal4h fokus dalam hidup , ia sangat menylksakan sbb xkan pernah cukup..!!

“Akhirkan kita mungkin kaya harta tapi “ miskin hak utk diri sendiri dan family dn anak2 yg berharga,” tulisnya.

Pada masa sama, Bonda Rozita turut membayangkan mengenai rumah tangga anaknya itu.

“Usia kita berkejaran nak masuk kvburan yg xmengira jenis org muda ..orang tua..YG KAYA MATl …YG MISKIN MATl.. RAJA MATl …PENGEMIS PUN MATl. yg paling t4kut ialah hati kita mat1 awal , sbb d0sa dn m4ksiat , macam mana hati nak bercahAya.

“Risau xsempat jumpa hidayah sebelum j4sad kita kaku ditan4m dlm kvbur .Masa tu xguna dah. Rumah hutan , asalnya sepi dgn hutan..Dtg seni dn indah jiwa bonda ditouch up..dijaga indah ..Akhirnya ia membangun ..buktinya dr mengndung yusuf sampai berjalan yusuf ..Hasil sentuhan sabar ..kuat ..dibelai ..dijaga membangun lah rumah hutan.

“Benda buruk boleh baik…benda baik pun boleh buruk ..lihat dn faham asma ul husna !! Dn wali Allah juga dr sabar dn mengamal ilmu dr apa di belajR..!! Doa doa doa AllAh sj kembalinya kita dn doA dr apa ditetapkan Allah kita dgn ujian.!!

“Macam tu juga perkahwinan buruk h0d0h macam mana pun dibaja siram ditebas mana patut cantik lah balik kan gitu anak ku @aliffsyukriterlajaklaris  @shahidadherbs  @yatie_sendayutinggi. Mak doa kebahAgiaan anak2 Mak jgn lalui macam Mak tolonglah,” harapnya.

Terdahulu, Aliff dan isterinya kebelakangan ini sering kali berkongsi rasa menerusi kapsyen masing-masing, sekali gus memberi andaian pelbagai netizen

“Terkadang Lebih Baik Sendiri Tapi Bahagia” Kongsi Foto Dengan Caption, Ini Respon Datin Shahida Terhadap DS Aliff Syukri

DS Aliff Syukri Bin Kamaruzaman seorang usahawan berjaya. Beliau mempunyai empayar besar dengan nama AS Legacy. Beliau juga adalah anak kepada pengasas JRM iaitu Bonda Rozita Ibrahim. Beliau telah mendirikan rumahtangga dengan pilihan hatinya iaitu DS Nur Shahida Rashid. Hasil perkahwinan beliau dikurniakan 5 orang cahaya mata termasuk seorang anak angkat. Isteri beliau kini sedang sarat hamil cahaya mata ke 6.

Terbaru beliau telah berkongsi satu keping gambar beliau bersama anak-anak dan juga bonda beliau iaitu Bonda Rozita Ibrahim. Gambr tersebut telah dikongsi menggunakan kapsyen yang agak menjadi tanda tanya semua pihak. Ada setengah pihak mengatakan bahawa beliau memerIi isterinya. Beliau juga seolah-olah memberi ‘hint’ bahawa rumahtangga beliau sedang diIanda masaIah. Tetapi kapsyen tersebut telah diedit setelah mendapat kecaman netzen dan diganti dengan kapsyen baru.

“merekalah segalanya.. Terkadang lebih baik sendiri tapi bahagia….”

KOMEN NETIZEN:

Ini pula respon Datin Shahida sendiri.

Min doakan semoga masalah mereka jumpa penyelesaian terbaik dan dapat berbaik semula seperti biasa. Kesian dekat anak-anak yang masih kecil.

Sumber: Instagram @aliffsyukriterlajaklaris Via KL PRESS


Artikel ini disediakan oleh Media Cite Heboh. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Media Cite Heboh tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..