Saya ni bermadu tp saya sendiri tak faham saya isteri pertama ke isteri kedua

Suami rujuk semula dengan bekas isteri tanpa berbincang dengan saya. Alasan mereka sebab anak – anak. Bahkan madu saya juga pernah berkata selepas rujuk dia tak pernah tidur dengan suami dan suami saya juga mengaku perkara sama. Setiap kali suami ada di rumah madu, dia akan tidur di ruang tamu dan video call sampai saya tertidur..

#Foto sekadar hiasan. Hii admin, tolong hide my profile. maafkan saya jika luahan ini terlalu paniang. Saya baru berumur 26 tahun, bekerja. Sudah berkahwin baru 2 tahun dan belum punyai anak. Ada degree, boleh dik4takan saya seorang yang cantik paras rupa tapi bukan tu yang saya nak cerita.

Suami saya seorang jurutera di syarik4t terkemuka. Saya adalah seorang yang bermadu tapi tak tidak juga merelakan. Saya juga tak tahu sama ada saya isteri nombor 1 atau nombor 2 sebab ada orang kata saya per4mpas suami orang tapi sungguh saya bukan per4mpas.

Semasa saya kenal suami mereka dalam situasi turun naik mahkamah bahkan mereka juga pernah bercerai sebelum ini. Hampir 5 bulan selepas itu saya terima lamaran suami saya. Saya berkahwin dengan suami selepas mereka bercerai dan hampir sebulan melayari rumah tangga suami mahu merujuk semula isterinya dengan atas alasan anak.

Pada mulanya saya hampir jadi giIa sebab saya tinggalkan segalanya untuk berkahwin dengannya. Selepas itu kami sering berg4duh bahkan saya sering salahkan dia dalam semua benda. Madu saya tak pernah ada masalah dengan saya bahkan dia sentiasa redha dengan perilaku suami.

Dia juga sangat takut akan suami saya. Dia tak boleh buat sebarangan jika tak mereka akan bercerai kali ketiga. Madu saya seorang suri rumah. Anak mereka ada 3 orang tapi saya rasa sangat tidak adil diri ini diperlakukan sebegini.

Mereka rujuk tanpa berbincang dengan saya. Kalau saya tau mereka buat sebegini saya tak akan berkahwin dengan suami saya. Saya cukup segalanya tapi fitrah wanita benci apabila berkongsi. Bahkan madu saya juga pernah berkata selepas rujuk dia tak pernah tidur dengan suami dan suami saya juga mengaku perkara sama.

Dia tak berselera untuk bersama dengan bini tua dia. Bila di rumah isteri tua suami tidur di ruang tamu dan untuk membuktikannya suami akan VC dengan saya setiap malam hingga saya tertidur. Ouhh yaa mereka rujuk sebab anak yang bongsu masih kecil (9 tahun) dan madu saya tak bekerja jadi dia k0rbankan hidup dia untuk anak – anak bahagia.

Ok sambung semula tadi cerita pasal tido bersama, saya rasa macam mereka tipu tetapi untuk apa dia tipu. Madu juga menyebut perkara yang sama. Saya buntu saya rasa penat dengan kehidupan ini. Madu saya duduk di band4raya KL siap diberi rumah tapi sewa dan kereta yang mewah.

Tapi suami tak sediakan rumah untuk saya diduduki dan kereta pun tak diberi sebab saya ada kereta sendiri. Saya sekarang duduk dengan saud4ra saya. Kadang – kadang saya rasa malu sebab menumpang beliau.

Setiap minggu suami akan pulang ke tempat saya selama 5 hari dah selebihnya akan pulang ke tenpat madu. Ouh yaa suami saya seorang yang sangat cemburu tegar dan sangat ins3cure terhadap lelaki – lelaki di tempat kerja saya.

Dia sentiasa ingat saya berlaku curang seperti mana per4ngai dia, walhal saya tak pernah berbuat demikian. Setiap kali mahu pergi kerja suami akan pastikan saya berpakaian sopan sehingga saya rasa diri macam makcik – makcik tua.

Saya juga dilarang memakai liptick, bedak walaupun pelembab bibir juga diIarang kecuali diberi izin ber makeup apabila dengannya. Memang bagus tetapi saya rasa tak ada keyakinan bila berhadapan dengan orang ramai bila muka nampak kusam.

Wanita berkerjaya mesti faham perasaan saya. Saya juga diIarang membeli baju baru, kalau pakai suami akan suruh balik tukar baju lain. Suami juga akan m4ki bila saya tak ikut cakap dia. Akan t3ngking – t3ngking saya.

Saya bukanlah seorang isteri yang baik. Jadi kat sini saya akan meIawan. Ya, saya tahu berd0sa sebab tu saya katakan di sini saya penat dengan kehidupan macam ni. MeIawan suami berdo0a. Keputvsan apa yang saya harus ambil. Saya tak mampu lagi. Tolong lah saya.

Komen Warganet :

Lylia Amylia : Tang mana yang si suami tu mampu berpoIigami? Kalau sampai rumah yang selesa untuk isteri kedua pun tak boleh nak sediakan. Dengan isteri pertama pun masih menyewa rumah, bukan beli tu.

Dua – dua duk menumpang rumah orang. Kira mampukah tu? Sebab kau cantik sangatlah dia tak bagi kau melaram bila pergi kerja sebab dia tahu dia dah banyak buat salah kat kau. Dia takut kau lari ja tu. Tamak haIoba jantan tu.

Bini tua tak cantik, nak lepaskn tak boleh, sebab kesian kat anak. Dah dapat bini muda lawa, mana mahu dia lepaskan, nak tunjuk kat kawan – kawan la tu dia ada bini lawa. Kalau cerai, malu la dia. Kalau kau lari kan sis, seri0us kau hebat. Kerja ada, rupa pun ada, siapa je yang tak nak.

Rose Yatie Radzi : Malas nak komen lah bab macam ni tapi terp4ksa juga lah komen supaya dapat betulkan kesilapan. Lagi bagus pergiIah rujuk kat pejabat agama. Suami u tu kalau dia dah rujuk semula lepas tu dia abaikan tanggungjawab dan nafkah zahir dan batin bini dia tak kira lah yang ke berapa h4ram hukvmnya.

Hukvm Allah bukan untuk dibuat main – main. Kalau dah kahwin dua kena berlaku adil alasan rujuk sebab anak – anak untuk anak – anak, itu bukan alasanya itu bukan jawapan yang di tuntut kat akhir4t sana. Hukvm tetap hukvm baIasan tetap ada.

Tak adil tempah ner4ka itu hukvm Allah bukan hukvm dunia. Ingat ya sekecil perbuatan kita ni tak akan lepas daripada  perhitungan Allah swt.. Sekian terima kasih

Rizal Rodzuan : Memang suami ko teruk, tapi ko ni pun sepatutnya jangan cepat sangat terima laki ko, baru berapa bulan diorang cerai ko dah kahwin. Kenal pun masa dia masih dengan isteri, macam tak menyempat.

Ko pun lepas ni tuntut hak ko nak dok rumah luar, nafkah dan sebagainya walaupun ko dah kerja, kalau tak dapat, ko buat permohonan fasakh kat mahkamah cakap suami tak adil dan sebagainya.

Tina Fatiena II : Lebih baik move on dari siksa diri sendiri, awak masih muda. Ada kerjaya sementara tak ada anak lagi. Lainlah kalau dah ada anak. Lelaki jenis ni selalu ayat manis jee. Jangan difikirkan apa yang dia buat dekat madu awak.

Bersama ke main tepuk ama i- amai ke. Sebab kalau awak fikir hati awak akan s4kit, lebih baik fikir diri sendiri. Focus masa depan awak, cari duit sendiri. Bukan mudah bermadu. So keputvsan semua atas tangan awak sis, bertindaklah dengan BIJAK.

Azza Raudah : Lepaskanlah suami tu ke isteri pertama, berhadapan dengan lelaki yang kuat cemburu akan mengaIami kes4kitan jiwa yang sukar untuk dik4takan. Kalau boleh biarlah dia bersama isteri pertama.

TT cari kebahagian sendiri. Kalau dah bermakeup turun kerja pun tak boleh, baju kena pakai macam makcik – makcik. Tolonglah, Tt ada kerjaya, ada duit. Enjoy your life dear ooooooi!

Dah baca, jangan lupa komen dan share ya. Terima kasih! Hantar kisah anda di sini -> https://hai.mehbaca.com/submit/

PERHATIAN : Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen – komen yang diberikan oleh pembaca. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis pembaca. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab pembaca sendiri.

Apa kata anda?