Su ami menyesal lebihkan ibu sendiri, abaikan lsteri derit4 s4kit k4nser

Sangat menyedihkan apabila insan tersayang pergi meninggaIkan kita. Ini yang berlaku pada seorang lelaki yang baru kehilangan lsteri tercinta. Namun apa yang lebih menyedihkan semasa lsterinya masih hidup, dia sering mengabaikan lsterinya.

Menurutnya, dia baru tahu bahawa arwh lsterinya pernah meluahkan apa yang terbuku dilaman facebook ‘kisah rumah tangga’. Jelas lsterinya amat se dih kerana sering diabaikan dan lebihkan ibu mertua.

Salam admin. Tolong postkan luahan saya. lsteri saya baru sahaja 44 hari meninggaI disebabkan kan ser pa yuda ra tahap 4. Dan bila saya buka fb lsteri. Saya tak sangka lsteri saya pernah meluah di krt 5 bulan lepas. lsteri saya se dih sebab saya abaikan dia, selalu lebihkan ibu saya. Dan saya pernah cakap lsteri saya mengada ngada. Saya menyesal min.. kalau lah masa boleh diputar semula. Saya ingin menjaga lsteri saya min. Ya Allah menyesalnya aku. lsteri saya adalah lsteri yang terbaik didunia. Dan saya leka dan ego. Saya tak hargai dia. saya menyesal. Tolong doakan syurga buat arwh lsteri saya. Sebelum meninggaIkan saya. lsteri saya telahpun melahirkan anak perempuan kami. Zuriat yang kami tunggu selama 7 tahun ya Allah..

Luahan yang dibuat oleh arwh lsteri pada bulan Julai yang lalu.

Assalamualaikum. Mohon pendapat warga krt. Ini kisah aku. Aku dan su ami duduk dengan adik2 su ami seorang lelaki dan seorang perempuan berusia 20++. Ini permintaan mertuaku terhadap su ami untuk tumpangkan adik2 nya kerana rumah kami dekat dengan tempat kerja mereka. Aku kini hamil 8 bulan dan sudahpun berhenti kerja kerana masaIah kesihatan lebih2 lagi aku bekas pesa kit kan ser. Sebelum ni aku pernah meluah di krt tentang kisah aku. Kisahnya begini. Lumrah seorang wanita juga seorang lsteri dan bakal ibu nakkan kediaman yang selesa untuk keluarganya. Tetapi kalau dalam sebuah rumah cuma kita seorang je yang nak pastikan rumah bersih dan selesa tetapi orang lainnya tidak lama kelamaan kita jadi fed up dan penat. Ibu mertuaku tidak pernah bekerja. Memang aku perhatikan semua kerja2 dibuat olehnya.

Anak2 nya satu kerja rumah pun tak reti nak buat. Masalahnya sekarang aku yang nak kena hadap peel diorng. Dulu aku boleh diam dan ikhlaskan diri. pinggan, cawan, sudu, kuali lepas makan n masak xreti basuh aku basuhkan. sekarang ni pinggan cawan diorng yang tak reti basuh aku humban dalam tong sampah. nak bagi diorng sedar yang aku tak suka. tapi tak jalan jugak. end up semua pinggan cawan sudu berkurangan kat rumah aku. begitu jugak dengan baju2 stoking2 dan tudung yang diorng sepah2kan kat ruang tamu. aku longgokkan dan biarkan. sampai berbulan2 tak berkutip melainkan diorang nak pakai baru nak kutip. aku pernah kutip n buat kain buruk.

Ingatkan sedar diri tapi tak sedar2 jugak. bukan aku tak pernah tegur. pernah tapi akhirnya kami laki bini bergaduh besar. ibu ayah mertua bermasam muka dengan ku. ibu mertuaku kalau hujung minggu selalu tidur di rumah kami. aku berikan layanan tip top tapi apabila aku selalu sangat diperlakukan begini. aku jadi malas nak melayan. jadi aku buat endah tak endah dia kat rumah. dah su ami aku marahkan aku. menga muk kat aku sebab layan mak dia n adik2 nya macam ni macam tu. dikatanya aku berkira. tapi sebenarnya aku penat. aku dah malas. aku fed up. baru2 ni ibu mertua ku balas balik. dibuangnya baju aku yang aku sidai kat luar n selipar aku. tapi tak nak mengaku. bukti ada. tapi aku malas nak panjangkan cerita. aku redhakan je. aku takde sape kat sini. family aku di Sarawak.

Aku sebolehnya tak nak mengadu kat family sebab tak nak susahkan hati mak ayah aku. pernah sewaktu aku sa kit. mak ayah aku datang sini jagakan aku. ibu mertuaku mengadu penat nak layan mak ayah aku. nak masak sedangkan diorng tak minta pun untuk dimasakkan.. su ami aku pulak sanggup dibiarnya mak ayah aku naik grab ulang alik rumah hospitaI sedangkan dia ada ja kat rumah alasan hospitaI jauh n jem. tak nak naik kereta dia nak naik moto je pegi spitaI. last2 mak ayah aku tido kat hospitaI. mak aku jaga aku. ayah aku tido kat koridor wad di hospitaI. hancur hati aku tengok. Lagi satu. aku bakal bersaIin dan su ami tak izinkan aku pulang ke kampungku. aku bakal ada baby dan aku dah tak tahan hidup macam ni. kalau boleh aku taknak anak aku rasa apa yang aku rasa. Apa yg patut aku buat? T kasih.

Allah se dihnya baca penderi taan arwh. Sebagai su ami jangan la ego sangat bukan dengan orang lain, lsteri sendiri. Kalau dah takde, nak menyesal pun tak guna.


Artikel ini disediakan oleh Media Cite Heboh. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Media Cite Heboh tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..