Suami halau aku ketika sedang berpant4ng 21 hari sebab aku tak izinkan dia kahwin lain

Masa aku sedang pant4ng anak no-3, suami kant0i lagi curang kali ni dia mengaku dan cakap dia nak kahwin. Walaupun aku meng4muk dia langsung tak pedulikan aku. Bila balik rumah dia akan cakap aku busuk aku bau taik tapi aku sabar. Sehinggalah anak ketiga aku meninggaI dunia…

#Foto sekadar hiasan. Kisahnya bermula tahun 2010 masa tu aku baru kahwin dengan suami aku, jadi aku bahagia sangat sebab aku dapat seorang suami yang penyayang tapi hanya sementara. Kerana baru 6 bulan selepas kahwin, suami aku dah mula curang. Aku ingatkan suami mengadap fon 24 jam sebab terIampau asyik dengan hobinya. Walaupun hobinya buat aku begitu s4kit dan kecewa kerana hobi suami adalah tonton video ‘dewasa’.

Tapi malam tu aku tergerak hati untuk ramp4s fon suami aku, alangkah terk3jutnya aku bila aku dapat tahu suami aku tengah whatsapp dengan perempuan lain dan bahasakan dirinya umi dan suami aku abah. Malam tu aku pecah kan fon suami aku dan aku kemas kain baju aku nak keluar dari umah tu. Tapi suami aku merayu dan pegang kaki aku dan dia berjanji tak ulang lagi perbuatan dia. Jadi aku pun mengalah dan aku maaf kan suami ku dan lepas tu kehidupan kami kembali bahagia…

Sehinggalah tahun 2015. Ketika itu aku masih dalam pant4ng dekat anak no-3. Sekali lagi suami aku kant0i curang. Kali ini bila dah kant0i dia mengaku dan cakap nak kahwin dengan perempuan tu. Jadi aku meng4muk tapi suami aku dah tak pedulikan aku.. Bila balik rumah dia akan cakap aku busuk aku bau t4ik tapi aku sabar. Kerja rumah semua aku buat sendiri walaupun aku baru 20 hari bersalin hari tu suami aku cakap dia minta izin aku supaya izinkan dia kahwin jugak dengan perempuan tu.

Aku rasa dunia gelap sangat masa tu tapi aku tetap buat kuat, adik beradik aku sampai tak dapat kesan yang aku tengah diIanda badai tsun4mi tapi petang tu semasa aku tengah masak untuk anak sulung aku dan anak aku yang no dua, tiba – tiba aku pengsan kepala aku bertiarap di dalam tandas so anak sulung aku menangis menjerit panggil papa dia yang tengah leka bergayut dengan awek dia dalam bilik.

Suami aku keluar dan bawak aku pergi hospitaI tapi suami aku langsung tak mintak maaf dan tak rasa bersalah so aku dibenarkan pulang ke rumah. Malam tu suami cakap lagi yang dia nak kahwin, aku cakap aku tak reIa dimadu jadi suami aku halau aku keluar dari rumah. PukuI 2 pagi aku keluar bawak semua anak – anak aku dan baby aku yang dalam usia 21 hari masa tu dengan Iuka bersalin tak sembuh lagi aku kuatkan diri untuk berjalan sambil dukung baby dan pinpin tangan anak aku yang berusia setahun lebih.

Aku bermalam di rumah kakak aku. Keesokkan hari aku keluar dari rumah kakak aku dan bawak anak Рanak aku pergi Johor menaiki kereta api dari Kedah hingga Johor. Aku tumpang rumah kakak aku yang sorang lagi so jadi sebulan aku kat situ. Suami merayu mintak maaf dan untuk kali kedua aku maaf kan lagi suami aku. 7 bulan aku balik rumah aku, akhirnya anak aku yang no-3 meninggaI dunia sebab s4kit..  Mulai haritu aku menjadi murung dan aku tidak mampu untuk ketawa lagi, dunia aku masa tu gelap gelita.

Setelah 3 bulan berlalu aku disahkan mengandung dan tahun 2017 aku lahirkan anak aku yang no 4 tapi selepas pant4ng lagi dasy4t dan lagi sadis perbuatan suami aku setelah aku dapat tahu suami aku check in hotel dengan perempuan lain. Aku sangkakan dia sibuk kerje rupanya sibuk shopping dengan perempuan tu, hanya balik rumah dalam 2 3 jam kemudian keluar sebab pergi tido dengan perempuan tu. Aku dapat tahu kecurangan dia kali ke-3 ni masa tu aku pinjam fon suami untuk whatsapp kakak aku. Tiba – tiba masuk chat dari perempuan tu.

Ayatnya, “awak dah sampai ke? Kunci hotel awak buat balik ke?” Saya terus terduduk dan saya soal suami malam tu suami mengaku yang dia dah terIanjur 3, 4 kali. Jadi aku call perempuan tu untuk dapatkan kepastian. Perempuan tu cakap mereka baru kenal sebulan tapi dia tak ade rumah, suami aku tolong check in kan hotel untuk dia selama seminggu dengan makan minum semua suami aku uruskan. Alangkah h4ncur berkecai hati aku seorang isteri apabila aku dan anak – anak dibiarkan kebuIur tapi dia cukupkan keperluan perempuan yang tak ade ik4tan apa – apa dengan dia.

Aku betul – betul dah tak kuat, aku dah tak pikir ape dah. Aku bawa anak – anak aku masa tu yang bongsu umur sebulan. Aku drive dari Kedah hingga ke Shah Alam rumah mak aku. Aku tukar no fon dan block suami aku. 7 bulan aku hilangkan diri akhirnya suami aku datang Shah Alam menangis merayu untuk aku kembali pada dia semula. Aku pun tak faham dengan diri aku, aku masih lagi MAAFKAN dia dan masih lagi TERIMA dia.

Komen Warganet :

Nuur Al Akmal : Adoii sepatutnya daa kant0i masa dalam pant4ng anak no.3 dah kena stop dah dengan suami tu. Kesian kat diri sendiri tu, muda – muda lagi asyik duk beranak je, tubuh badan tak terjaga, perasaan dizaIimi, nak jaga kecantikan pun tak sempat agaknya. Stop laa dengan suami tu, cari kehidupan gembira untuk diri sendiri. Kejar balik masa – masa yang dibazirkan untuk suami macam tu. Semoga komen ni awak baca.

Puan As Coway : Dengan mudah minta maaf dengan mudah juga awak memaafkan. Dan dengan mudah jugalah dia boleh hidup tanpa jantan macam tu… Pakai sarung la atau pun ambil perancang keluarga. Besarkan anak – anak yang ada tu. Kalau laki ko buat hal ko tinggalkan terus je. Sebab ko ni jenis cepat cair dengan pujuk rayu laki macam tu, ini masalah ko. Sampai ke tua la ulang – ulang cerita macam tu.

Faiza Yusni : Emmm macam ada seribu perkara dalam kepala sekarang. Berusaha untuk berubah agar diri tak diani4ya walaupun dengan suami sendiri. Cukup la memaafkan sekiranya tiada perubahan. Memaafkan perlu untuk mengubat diri bukan meny4kiti diri. Subhanallah. Tetapi pada yang menasihati harap sangat letakkan diri dalam keadaan orang yang bercerita jangan mengh1na kerana Allah maha mendengar dan maha melihat. Jangan diberi kita rasa apa yang dia rasa.. Bersangka baik bila menyuara pendapat.

Nur Hayati : Aku pernah hadapi situasi seperti tt ni kerana sayang biarpun berkali – kali bekas laki aku curang, kaki perempuan, tukar perempuan silih berganti. Aku yang merana, makan hati, kurus kering. Nasib Allah masih sayangkan aku, dibuka pintu hati ku untuk sedar. Kasih dan sayang aku tak ada harga satu sen pon untuk dia. Akhirnya aku move on lari bawa anak – anak. 13 tahun hidup dig4ntung tak bertali, akhirnya ada seorang h4mba Allah yang sudi menolong aku keluar dari kemeIut hidup yang tak berkesudahan. Tanggal 10.10 2018, aku dibebaskan. Sekarang Allahamdulillah hidup aku dah tenang. Anak – anak dah besar, dah boleh berdikari. Terima kasih ya Allah.

Mira Natasya Azuan : Setiap kali g4duh kau lari alasan tak tahan, yang aku pelik boleh plak kau maafkan laki kau dan terima dia balik.. Kemudian kau mengandung lagi. Kau tau tak maknanya laki kau tak suka kau beranak. Dia nak kau cantik rapi dan wangi setiap kali dia ada di rumah. Itu pun kau tak faham ke, kalau aku laki macam ni good bye je la.

Apa kata anda?