Suami peIuk, merayu memohon maaf, tapi saya tetap minta untuk diceraikan, taIak 3 lagi bagus

7 tahun usia perkahwinan dan kini sedang sarat mengandung anak kelima. Saya dapat tahu suami curang dengan bekas kekasih hingga terIanjur. Saya melutut merayu dengan suami bagitahu apa salah dan silap saya. BertaIu – taIu saya desak akhirnya dia beri jawapan yang buat saya tersentak. Saya terus sambut tangan suami c1um, mintak maaf dan mintak suami untuk menceraikan saya taIak 3 lagi bagus saya terima.

Part 1, Tolong hidekan profile saya.

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua pembaca, saya nak luah kan isi hati saya dekat di sini kerana tiada yang mengenali saya. Saya dah berkahwin hampir 7 tahun dan sekarang saya sedang mengandung anak ke lima, inshaaAllah saya hanya tunggu masa nak bersalin. Hari ni saya berg4duh besar dengan suami, dia kant0i curang dengan saya.

Suami balik je dari kerja tadi terus mandi dan kebetulan HP suami cas tepi TV saya pun ambik peluang untuk cek. HP suami berpasword saya cuba pecahkan pasword suami dan kebetulan betul.

Benda pertama saya cek whatsapp, cek punye cekk, ya Allahh berderau dar4h satu badan saya bila saya terbaca chat suami dengan ex dia yang dulu.

Perbualan sangat mesra (ayg, abg), suami rajin video call ex dia dan apa yang buat saya lebih kecewa, mereka dah banyak kali berjumpa dan terIanjur. Begitu banyak gambar – gambar mereka di dalam bilik berpeIukan yang ex suami sendiri send kat suami saya.

Sumpahh rase macam nak bunvh diri je masa tu, air mata saya keluar berjurai – jurai tanpa henti. Patutlah selama ni saya rasa tak sedap hati, fikiran sentiasa terganggu, dapat mimpi suami curang dan kerap tersedar pukuI 2, 3 pagi.

Saya tak tahu apa silap saya sampai suami curang belakang saya, kalau berg4duh laki bini tuh adatlah tapi bila berg4duh saya selalu mengalah dan mintak maaf terlebih dahulu.

Sambungan.. Part 2

Beberapa hari yang lalu saya ada kongsikan kisah suami saya yang curang dengan bekas kekasihnya. Kelmarin kami berg4duh besar suami peIuk saya sekuat – kuatnya, meminta maaf dan berkali – kali menc1um dahi saya.

Saya hanya mampu menangis, meraung sekuat hati dan melutut di kaki suami. Saya p4ksa suami untuk beritahu apa salah dan silap saya dan kekurangan saya sampaikan suami CURANG di belakang saya. Mula – mula tiada jawapan namun dengan desakan bertaIu – taIu baru suami bersuara.

Suami cakap saya tiada kekurangan, cukup dalam MELAYANI DIA , ANAK – ANAK dan SEGALANYA, cuma sejak akhir tahun – tahun lepas dia terjumpa ex gf dan berbagi nombor hp sejak itu suami mula berubah dan rasa seperti bujang.

Mula – mula berkawan lepas tu bercinta semula alang – alang ex suami tak kahwin lagi, memang kerap keluar bersama tu yang mereka hanyut serta terIanjur. Suami mula rasa seronok dan akhirnya suami lupa siapa dia.

Suami jujur dia terIanjur dengan ex gf dia sejak 2 bulan lepas. Nak bersama saya suami rasa kurang selesa sebab saya sedang sarat mengandung, perut pun makin bulat membesar dan ke depan jadi sukar untuk dia menyetubuhi saya.

Entah kenapa waktu suami saya cakap macam tu saya tak boleh terima. Saya terus sambut tangan suami c1um, mintak maaf dan mintak suami untuk menceraikan saya taIak 3 lagi bagus saya terima.

Saya hanya mampu cakap dekat suami hanya kerana saya sarat mengandung suami memilih untuk menyetubuhi perempuan lain, hanya kerana perut saya semakin membulat dan membesar suami lebih memilih untuk puaskan dirinya bersama perempuan lain, hanya kerana saya mengandungkan anak dia, hanya kerana itu.

Ya Allah sump4h demi Allah saya tak boleh terima langsung alasan suami. Kalau alasan suami rasa terabai, kurang layanan, saya menderh4ka saya masih boleh terima. Rasa marah, geram, rasa nak membunvh mula menguasai diri.

Syukur saya masih waras dan boleh kawal perasaan. Saya bersyukur kerana Allah memberi saya rezeki kesuburan dan mudah untuk mendapatkan zuriat. Ada sesetengah pasangan menunggu bertahun – tahun untuk dapatkan zuriat tidak beruntung seperti kami.

Dulu tiap kali lepas melahirkan saya nak merancang tetapi suami tak izinkan untuk makan pil atau sebagainya, pakai kond0m suami cakap tak puas, nak rancang sendiri bila suruh buang luar suami terlepas dalam.

Dah jadi macam ni apa semua salah saya? Apa saya yang tak pandai merancang dan jaga tubuh? Saya tahu ini dug4an buat saya, Allah tak akan bagi ujian ni kalau saya tak mampu, mungkin ada hikmah di sebalik dug4an ini.

Setiap manusia buat kesiIapankan? Dan dari kesiIapan itulah kita belajar. Saya harap suami belajar banyak benda dengan apa yang dah jadi sekarang ni.

Untuk anak kelima ni satu persiapan pun saya belum buat lagi dari baju baby, sarung kaki dan tangan, bedung, pampers, barang mandian set bersalin satu pun saya tak beli lagi dan siapkan.

Baju anak – anak saya yang lepas semua saya dah bagi orang sebab ada yang lebih memerlukan so saya bagi lah. Bulan 8 yang lalu genap perkahwinan kami yang ke-7 tahun. Mungkin setakat ni sajalah jod0h kami, saya nak pertahankan rasa s4kit.

Dahulu suami pernah curang tapi tak pernah terIanjur dah saya beri peluang ke dua dengan kecurangan yang suami pernah buat lepas – lepas saya masih ingat sampai sekarang apa tah lagi kecurangan yang suami dah buat sekarang ni.

Mesti saya akan ingat sampai akhir hayat saya, jadi saya ambil keputvsan undur diri. Mungkin saya derh4ka kerana meminta cerai di waktu sarat hamil namun apakan daya saya tiada kekuatan.

Dipendekkan cerita sekarang saya sudah pun berada di rumah ibu bapa saya, peguam yang urus kan kes saya adalah kakak saud4ra saya dan apa – apa mengenai bayaran abang saya akan tangung semuanya.

Anak – anak buat masa ni semua saya serahkan pada suami. Hari Sabtu pagi tu jugak saya uruskan semua, keluarga suami dan keluarga saya dapat tahu je perkara ni terus meng4muk besar dan ser4ng suami.

Hal tu sikit pun saya tidak masuk campur biarlah suami selesai kan. Sekarang saya cuma membawa diri, rehat dan tenang kan fikiran alang – alang due date saya semakin hampir.

Anak – anak saya serahkan pada suami sebab saya nak suami tahu dan rasa menjaga, mengurus, merawat seorang anak sangat – sangatlah tidak mudah apa kan lagi jaga 3, 4 orang anak. Kental tak kental sajalah hati menjaga mereka.

Bila saya dah bersalin dan habis pant4ng saya rancang nak berkerja. Selepas ekonomi saya dah utuh dan kukuh baru saya ambik hak jagaan anak – anak sepenuhnya.

Dan untuk anak kelima ni saya akan berikan pada adik saya, adik saya kahwin dah 4 tahun tetapi belum diberi rezeki zuriat lagi. Barang – barang keperluan baby dan pant4ng adik saya dan isterinya akan beli dan uruskan.

Komen Warganet :

Zue Ninie L : Sedihnya bila baca kesah ni. Saya sekarang dalam proses berpant4ng, baru lepas melahirkan. Kes macam ini la yang saya takutkan. Kalau perkara ni berlaku pada saya, saya sendiri tak tau apa akan jadi pada saya. “Ya Allah, kau kuatkan la kami – kami sebagai seorang isteri. Kau berikanlah kebahagiaan pada kami. Jauhilah kami dari perkara yang boleh mer0sakkan keimanan kami..” Amin.

Kalaivani Krishnasamy : Baca pun dah semacam, berdebar, perasaan bercampur baur. Macam manalah perasaan akak yang menghadapinya. Mesti menangis akak tu masa taip ni. Manusia jenis ape suami dia tapi tindakan akak tu tenang sangat.

Kalau saya di tempat akak tu, tak tahulah apa akan jadi. Mungkin dah tak ada dah saya ni. SaIute kepada keluarga akak. Sekurang – kurangnya ada keluarga di sisi. Saya doakan yang terbaik untuk akak.

Tika Yahya II : Semoga sis kuat saya yang baca ni pun terasa apa suami puan buat tapi kita kena kuat demi anak semoga ada kekuatan dalam diri sis. Kami doakan sis tabah dengan ujian diberi, Allah sayang, Allah bagi ujian sebab sis kuat itu. Kifarah itu ada sis apa yang dia buat dekat sis dia akan dapat balik sebijik apa yang dia dah buat.

Bella Huda : Semoga sis terus sabar dengan dug4an Allah. Allah uji sebab sayang. Bertabahlah. Semoga sinar kebahagiaan menjadi milik sis selepas ini amin. Dan saya doakan buat semua ibu tunggaI di luar sana semoga anda semua bahagia dan diberkati Allah selalu. Sungguh anda semua wanita – wanita hebat.

Nazuha Alias : Sedihnya kisah sis nih. Tapi kagum dengan kecekalan hati sis. Saya suka bila sis tak gunakan alasan anak untuk beIas kasihan. Saya puji tindakan sis serahkan anak – anak pada ex untuk dia jaga, biar dia tau macam mana nak jaga anak – anak. Alasan dia bagi memang minta kita jadi pembunvh. Syabas sis. Saya doakan semoga rahmat Allah selalu dengan sis.

Apa kata anda?