Suami tiba2 nak bercerai dgn saya utk kahwin dgn adik kandung saya sendiri

12 tahun perkahwinan kami sangat gembira dengan kehairan 2 orang anak angkat. Sehinggalah mak saya s4kit dan saya dan suami selalu pergi rumah mak. Suatu hari adik kedua datang bagitahu yang nampak kereta suami saya di rumah mak sedangkan tiada siapa di situ kecuali adik bongsu…

#Foto sekadar hiasan. Assalamualaikum buat admin dan para pembaca, kisah saya bermula dari rumah tangga yang sangat – sangat bahagia. Saya mempunyai seorang suami yang sangat bertanggungjawab, baik, sempurna bagi saya zahir dan batin.

Dia sangat sempurna. Rumah tangga kami tak pernah ada masalah dan tak disangka untuk tahun ni dugaan hebat dan menjadi satu tamp4ran hebat untuk saya. Saya telah berkahwin dekat 12 tahun, dan masih belum mempunyai zuriat sendiri.

Oleh itu kami telah ambik anak angkat 2 orang lelaki, Allhamdulillah, kehidupan kami luar biasa sangat. Dulu kehidupan saya dan suami diuji kesusahan yang teramat sangat dan selepas 5 tahun perkahwinan.. Saya ambik anak angkat pertama.

Allhmdullah rezeki sangat mencurah, saya dan suami membuka perniagaan bersama. Kemudian untuk 2 tahun lepas, saya ambik lagi sorang anak angkat. Alhamdulillah, rezeki Allah maha kaya, perniagaan kami okey, ada staff, bahagia, enjoy.

Kami selalu pergi bercuti, pergi ke mana sahaja bersama. Suami saya suka bawa saya ke mana sahaja saya mahukan. Dia tunaikan apa sahaja saya nak. Tapi saya jenis seorang yang berjimat. Saya takut untuk guna duit yang banyak.

Sampaikan saya sanggup beli barangan yang murah untuk diri sendiri, sebab saya tahu berapa susahnya untuk mencari duit. Bila kenang dulu pernah hidup susah. Dan cerita bermula, sejak mak saya s4kit dan saya selalu ke rumah mak.

Suami memang selalu di sisi saya. Entah macam mana permulaan saya tak tahu TAPI Suami saya mahu ceraikan saya. Dia mahu berkahwin dengan adik saya sendiri. Entah apa yang dia pikir, dan saya sendiri tak tahu bagaimana nak mula cerita.

Semua begitu cepat. Saya buntu dan tak tahu apa nk buat. Down sangat. Allah saja yang tahu. Sebelum ini saya melihat mereka rapat macam adik beradik. Pada malam tu buat makan – makan di rumah mak, tiba – tiba saya terk3jut bila suami saya keluar berdua dengan adik saya pergi beli kfc, tapi saya tak cakap apa.

Saya pelik sebab saya tak pernah macam tu. Dan saya akui saya sorang yang sangat – sangat kuat cemburu. Pada malam kejadian yang lain, masa mak saya s4kit dan dimasukan di hospitaI. Saya jaga mak di hospitaI, dan diganti dengan adik saya waktu malam.

Dan saya dapat tahu mereka keluar lagi. Saya balik dari hospitaI terus ke rumah dan marah suami. Kenapa perlu keluar berdua? Suami cakap, dia tak akan buat dah dan dia memang tak ada apa – apa hubungan. Dia tak tahu yang saya akan marah sampai macam ni.

Dia tenangkan saya, saya cuba bersabar. Hari – hari pun berlalu, setiap malam suami ajak ke rumah mak. Entah laa kenapa tetapi setiap malam dia pergi. Saya dapat tahu, dia berhubungan dengan adik bongsu saya dalam fon sahaja.

Saya dah tegur, tapi lepas tu sem4kin disorok – sorok. Saya sabar dan terus sabar. Saya masih melayan adik saya, kelurga saya macam biasa. Suatu hari masa di kedai, tiba – tiba adik saya yang kedua datang. Dia bagitahu yang dia ternampak kereta suami saya di rumah mak.

Sedangkan tak ade siapa di rumah mak hanya ada adik bongsu sahaja. Hari tu h4ncur hati saya dan malam tu saya berg4duh besar. Saya pecahkan fon dia, saya berIawan dengan dia. Saya tak boleh tahan dengan perasaan saya, suami berkali – kali jelaskan yang dia tak buat apa – apa.

Dan menurutnya dalam rumah tersebut ada abang saya tapi saya tak hiraukan katanya, saya tetap berIawan, saya m4ki dia, h1na dia, jij1k dengan dia dan saya keluar dari rumah. Tapi hati saya tak mampu juga untuk tenang. Saya pulang semula dan berbaik dengan suami.

Kedua beIah keluarga terp4ksa masuk campur dalam kes ni sebab mereka sangat sayangkan kami. Dan ya semua selesai. Kebetulan hari itu adalah hari pertama adik bongsu saya kerja dengan saya dan suami. Aduhh. Sangat maIang nasib saya.

Suami saya jenis m4tang, dia tak campurkan hal bisnes dengan hal peribadi. Masa pun berlalu pergi, saya lihat suami mula berubah, saya sem4kin jelas cemburu membuak – buak. Sampaikan, saya suka tuduh dia yang bukan – bukan.

Tapi admin.. Saya PERCAYA suami saya, dia bukan sorang yang suka ambik kesempatan. Saya cukup kenal dia tapi saya tahu, dia memang ada hati dengan adik saya. Beberapa minggu yang lepas, saya berg4duh lagi. Seolah – olah dia menutup kebenaran dan akhirnya dia mengaku.

Yang dia betul – betul dah tawar hati dengan saya, tak ada apa – apa rasa dengan saya. Dan dia sayangkan adik saya. Ya admin, adik saya sendiri. Saya tak mampu nak tulis lagi.. Nanti ada masa, saya akan tulis lagi. Mintak maaf ayat agak terabur. Saya bukan seorang yang pandai untuk karang ayat – ayat.. Nanti ada masa saya cerita lagi. Doakan saya terus kuat.

Komen Warganet :

ChinTa NauRa : 1. Tenangkan diri. Banyakkan tahajud. Kawal em0si. Kena kuat untuk ambil langkah seterusnya. Nak meng4muk – ng4muk pun tak guna kalau dua – dua tu tengah mab0k cinta. 2. Bila dah tenang, panggil semua ahli keluarga termasuk keluarga mertua. Ceritakan semuanya.

3. Kalau nekad nak berpisah, pastikan tuntut semua hak kamu, dari zaman kamu susah sampai sekarang. Jangan lepaskan walau sesen pun. 4. Move on. Tingkatkan kualiti diri. Jangan tunjuk yang kamu lemah smpai meng4mok, mer4ung, meratap. Menangis cuma atas sejadah. Biar kita menang bergaya. Sis, Semoga dipermudahkan. Aammin.

Nabila Shila AR : Move on dik. Redha. Memang s4kit. Lebih – lebih lagi dengan adik kandung sendiri. Suami yang baik untuk isteri yang baik. Masa akan merawat kes4kitan dan Iuka. Percayalah ada sinar bahagia nanti. Orang terani4ya doanya makbul. Banyakkan berdoa. Bahagia ada di mana – mana. Cari bahagia dengan cinta Allah. Moga adik bertabah.

Eina Hazwan : Nasihat saya pada TT ni, awak kena bercerai dengan suami dan buat sesuatu supaya suami awak tak kahwin dengan adik awak. Sebab awak berdua masih hidup, awak akan jadi bekas, adik awak tak bahagia jugak kahwin dengan suami kakak sendiri.

Awak kena report pejabat agama sisturku, ketiga – tiga kena kaunseIing dan pendapat saya. Awak, suami dan adik awak tak boleh ada hubungan.

Noor Syahirah : Biasanya, sayang cinta kasih ni, sebelum kahwin, tiada ik4tan sah, memang akan rasa sayang sangat – sangat. Semuanya indah dengan yang halal tu dah kurang rasa la apa la. Percayalah, lepas ko kahwin dengan adik dia plak, muncul la rase yang sama macam ko rasa dengan isteri ko.

Sebenarnya, perkahwinan ni, tundukkan pandangan, pupuk rasa sayang tu. Bukannya dah rasa tak sayang, rasa kurang perasaan ko pergi cari yang lain. Akhirnya benda yang sama berulang, ubah diri bukan cari baru.

Raflesia Selatan : Sedih sangat bila baca luahannya sis ni. Mesti r3muk hati dikhi4nati d4rah daging sendiri. Takpa sis, saya nasihatkan ambil lah masa untuk tenangkan diri. Saya yakin sis mesti terlalu terIuka sekarang. Bila dah okay dan rasa kuat bersemuka dengan suami dan adik tu.

Pada saya, kalau dah suami sis pun dah berniat nak lepaskan sis dan tak nak pert4hankan lagi rumahtangga. Ada baiknya biarkanlah dia dengan keputvsannya. Sebab jika sis masih tetap mem4ksakan keadaan. Sis juga yang mend3rita. Orang dah tak sudi kan. Saya pasti ada kebahagiaan untuk diri sis kelak bersama anak – anak..

Puan Encik Nazri : Sebenarnya motif cemburu sebab kakak dapat suami yang perfect sangat. Mulalah terpik4t bagai. Itu yang dia cuba g0da, suami plak melayan tak ingat dunia sebab rasa terabai mungkin. B0doh piang memutvskan silatulrahim keluarga.

Macam ni je sis, keep caIm, mula ubah harta semua atas nama u, hibahkan harta untuk anak angkat tu, aset – aset kumpul balik jadikan suami tu zero macam dulu – dulu balik cer tengok adik tu masih nak ke dengan suami sis tu.

Biasalah budak sekarang nak orang berduit je. Cari rumah kedua, kumpul balik kekuatan, kecekalan sis. Bagi je suami tu kat adik tapi pastikan mak sis dah sihat dulu nanti mak m4kin teruk plak.

Dah baca, jangan lupa komen dan share ya. Terima kasih! Hantar kisah anda di sini -> https://hai.mehbaca.com/submit/

PERHATIAN : Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen – komen yang diberikan oleh pembaca. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis pembaca. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab pembaca sendiri.

Apa kata anda?