Suami tamp4r saya 3 kali sehingga pengsan selepas dia terus terang tentang isteri barunya yang sudah hamil 6 bulan

Suami bagi alasan sebab yang saya tak dapat bagi zuriat dalam perkahwinan. Malah dia sudah jemu memandang saya yang tak pandai bersolek dan berhias baik di rumah mahupun bila keluar dengan dia. Saya jadi hilang kawalan, saya tarik rambut dan tampar perempuan tu..

#Foto sekadar hiasan. Salam admin dan semua warga FB. H4ncur hati saya min apabila suami yang saya cinta dan saya percaya selama ni telah menipu saya. Rupa – rupanya dalam diam dia berbini 2.

Semalam pukuI 9 malam dia balik membawa perempuan tu sekali, Memang saya sangat terk3jut, lebih – lebih lagi melihat perut pempuan tu yang dah buncit. Ye, dah 6 bulan rupanya mereka kahwin dan baru sekarang suami nak jujur pada saya. Dengan deraian air mata saya tanya kat suami, apa salah dan d0sa saya pada dia. Apakah tak cukupkah kesetiaan dan pengabdian yang saya beri selama ni ?

Tanpa rasa berd0sa dia cakap yang saya ni tak boleh bagi dia zuriat sepanjang perkahwinan kami. Dan dia jemu memandang saya yang tak pandai bersolek dan berhias baik di rumah mahupun bila keluar dengan dia. Dan dia perintahkan saya supaya saya tak kacau bini muda dia sebab dia tak nak baby dlm perut tu bahaya. Dia cakap lagi dia dah penat sembunyi – sembunyi hubungan mereka dari saya.

Betapa h4ncur hati saya min. Saya tak kuat dan tak sanggup nak menerima semua ni. Waktu tu saya hilang kawalan. Saya terus ser4ng perempuan tu, saya tarik rambut dia dan saya tamp4r muka dia. Namun tak disangka – sangka suami saya Iempang muka saya sebanyak 3 kali sampai saya pengsan. Saya tersedar apabila mendengar Iaungan azan subuh. Saya merasakan seluruh tubuh saya dingin dan muka saya s4kit. Saya masih lagi berada di tempat saya tersungkur semalam tapi saya tak nampak keIibat suami mahupun bini mudanya dekat situ. Maknanya suami meninggaIkan saya berseorangan di sana. Saya menangis semahu – mahunya.

Saya kuatkan diri saya untuk bangun dan mengambil air wudhu. Saya solat, saya curahkan semua di atas sejadah . Saya mohon pada-Nya, apa yang mesti saya buat. Pagi ni dah berkali – kali saya cuba hubungi dia, tetapi tak ada jawapan, dia tak angkat pun panggiIan saya. Saya tak nak dia buat saya macam ni. Saya hanya nak penjelasan dari dia. Kalau dia dah tak mahukan saya dia boleh ceraikan saya, saya dah redho. Saya sedar saya dan bini yang baru tu bagaikan langit dan bumi. Dia amat cantik dan modern, sedangkan saya hod0h dan tak pandai nak bersolek .

Terima kasih semua sebab sudi membaca kisah saya .

Komen Warganet :

Firdaus Shakirin : Nak berbini dua tu bukanlah sesuatu yang dihar4mkan oleh agama tapi biarlah bagi kena dengan caranya. Jujur dengan isteri, bagitau apa yang diri sendiri tu nak. Kalau sebab anak, bagitau nak kahwin lain sebab anak, kalau sebab isteri dah tak cantik, bagitau nak kahwin lain sebab nak isteri cantik. Jujur je dengan isteri, terus terang. Isteri bagi atau tak, itu belakang cerita asalkan dah bagi dia bersedia untuk menghadapi perkara tu. Apa yang perlu awak buat sekarang? Rancang kehidupan awak, jangan sia – siakan kehidupan awak. Ini bukan salah awak, jangan menghukvm diri sendiri.

Maizatul Akmar : Puan kena kuat semangat. Pinggan tak retak, nasi tak dingin, orang tak hendak, puan sepatutnya lagi tak ingin. Jangan h4ncurkan hidup puan kerana lelaki seperti itu. Sedih memang sedih tapi puan tak boleh hanyut dengan kesedihan dan kekecewaan. Puan mesti buat sesuatu untuk kebahagiaan puan. InshaAllah, doa orang – orang yang teran1aya akan dimakbulkan Tuhan.

InshaAllah, kebahagiaan yang dibina atas keruntuhan kebahagiaan org lain dan atas pend3ritaan orang lain, tak akan bertahan lama. Pasti suatu hari, mereka jaga akan merasai kes4kitan itu. Janji Allah itu pasti. Yang baik akan dibaIas baik, yang jahat pula dibaIas jahat. Jika tak di dunia, InshaAllah baIasannya di akhir4t nanti. Bangkitlah puan. Semoga puan sentiasa berada dalam rahmat dan kasih sayang Allah.

Syima Abdul Manaf II : Anak tu rezeki Allah. Belum tentu sis tak beranak dengan dia sis tak mampu punya anak sendiri. Semua Allah dah tulis cuma kena sabar dan ikut turn Dia beri satu satu. Dalam kes sis ni, zaIim sangat. Dengan langsung tak ada penjelasan apa – apa terus redah siapa tak terk3jut kan? Sis pun ada silap juga sebab ser4ng bini dia yang hamil tu. Macam nilah, buat aduan dan minta la cerai jika tak ada lagi kasih sayang. Jangan buang masa sis. Bila dah solo nanti sis percantikkan wajah, hias badan lawa – lawa moga dapat suami baru yang lebih menghargai sis. Bawang – bawang semua pasti akan doakan segala kebaikan untuk sis insyaallah..

Kursiah Hanum : Saya nasihatkan anda kuat. Pergi mengadu ke pejabat kadi dan ceritakan perjara yang benar dalam erti kata yang sebenarnya. Mohon fasakh. Tak perlu berg4ntung pada tali yang reput. Anda akan jatuh lagi teruk. Bermunajatlah pada Ilahi. Bukan bermakna anda tak percayakan poIigami tapi tak percayakan manusia yang berpoIigami. Awal – awal lagi sudah menipu. Saya yakin jika anda kuat dan berani , Allah akan kurniakan suami yg lebih baik.

Baca luahan awak bagai satu batu besar ada kat dad4. Sebak dan sedih.. Buat sis, seorang suami yang sanggup memukuI isterinya tak layak jadi suami. Dahlah pembohong, tak jujur, ada baiknya sis move on cari bahagia untuk diri sendiri. Insya-Allah. Hanya wanita yang lemah jadi permainan lelaki yang tak beriman dan tidak beradab. Wallahualam

Azue Zakaria : Ko salah, laki ko pun salah. Dua – dua ada salah. Cari salah sendiri dulu kak dan suami ko memang sah – sah dah salah. Apa salah ko? Ko salah sebab ko tak jaga diri. Please la para isteri, tolong jaga diri, kemaskan diri, cantikkan diri. Bukan nak suruh bersolek, sekurang – kurangnya kemas dan wangi. Keluar dengan suami, bagi suami selesa dan bangga dengan Kita.. Ni kalau tengok ramai isteri – isteri bila lepas kahwin, dah lupa semua tu. Sebelum kahwin kemain cantik dengan bersolek baju bergosak kalau dating.

Bila dah kahwin keluar kedai makan pun pakai baju kelawar. Bila suami tegur, tak boleh terima. Dan lagi 1 kak, kalau memang ada masalah kesuburan atau mandul, kesian dekat suami tu. Cuma suami akak ni bod0h lebih sikit, acah – acah pandai. Yang laki ko pun 1, alasan kemain lagi. Dah tahu bini tu ada kekurangan, ko lengkapkan lah. Adoiiii laaaaa kalau la laki ko berjaya didik ko, mesti ko boleh terima.. Laki ni jenis tak cukup dengan satu pasangan. Dah la kahwin diam – diam.

Apa kata anda?