Isteri bgtau dia s4kit perut sebab peri0d xteratur bila aku siasat rupanya dia gugurkan kandungan

Aku selalu nasihat isteri aku ni kalau beli emas berpada – pada. Kalau untuk simpan tu pelaburan, tu kene bayar zakat harta sebab beli tak pakai. Punya la dia tak nak bayar zakat sampai semua nak pakai tayang gambar sini sana. Aku rasa dah bosan hidup dengan isteri aku..

#Foto skeadar hiasan. Cerai atau Tidak. Hai admin, terima kasih kerana memberi peluang untuk luahan isi hati saya. Aku lelaki berumur 35 tahun, sudah  selama 9 tahun. Anak ada 2 orang, 9 tahun dan 7 tahun. Aku rasa dah bosan hidup dengan isteri aku.

Pertama sekali dia dah tak hormat aku dan selalu tinggikan suara. Aku kerja 5 hari seminggu, dan selalunya akan balik dalam pukuI 7 malam. Kemudian dia selalu cakap, kenapa balik lewat. Takkan la balik kerja pukuI 7 sampai rumah pukuI 7 jugak.

Setiap hari aku balik mesti nasi lauk takde, aku yang kena masak. Tak boleh ke dia tolong masak untuk suami tercinta, kadang – kadang pun ok la. Dia bagi alasan tak pandai masak la, barang tak cukup la, tapi bila aku balik aku masak ok jer barang, cukup jer.

Dah la ditengkingnya aku . Takkan hari – hari nak makan ketam sotong ayam, dah ada ikan tu masak jer la ikan, ikan sambal ke, ikan kicap ke, ikan air asam ke, tak pun buat ikan steam special sikit. Buat jer sayur lemak . Aku ni makan tak memilih sangat.

Kurang bersyukur gayanya. Lagi satu, aku jer selalu yang kena basuh pinggan lepas makan, dia cakap dia penat jaga anak. Hello wife, anak kita dah besar dah, takde makne nye penat jaga anak, diorang dah boleh jaga diri sendiri, diorang pun dah pandai basuh pinggan, basuh baju sendiri.

Untuk pengetahuan semua, anak – anak aku ni aku dah ajar basuh baju guna mesin, dah ajar lipat kain bagai, diorang pun dengar cakap. Aku sampai satu tahap, aku tak basuh pinggan yang dia makan tu, biar dia paham, baju kerja aku pun aku basuh sendiri, aku siap asingkan bakul baju dia.

Ibarat baju aku aku kene urus, baju dia, dia yang urus. Langsung tak menolongnya. Aku tak kisah sangat hobi dia suka layan drama, kadang – kadang aku pun layan tapi janganlah sampai rumah pun tak sapu. Alih – alih aku jugak yang kene sapu.

Sekurang – kurangnya kita gilir – gilir la sapu rumah, ni tidak rumah kotor dibiar gitu ja. Air milo tumpah sampai kering atas meja tu!! Macam mana nak nasihat orang yang kuat merungut ni, aku letih kerja, balik kene kerja lagi, sebab tu aku banyak beli makanan kat luar sebab aku malas nak masak.

Yang paling aku s4kit hati bila mana dia selalu buat story cakap hidup bahgia siap tayang gelang emas sini sana tayang makanan apa makan, terlalu banyak duniawi la isteri aku ni. Aku cuba jugak nasihat, pakai emas tu berpada – pada, kalau untuk simpan tu pelaburan, tu kene bayar zakat harta sebab beli tak pakai.

Punya la dia tak nak bayar zakat sampai semua nak pakai tayang gambar sini sana. Orang tua – tua cakap kalau umur 40 tak berubah lagi, susah dah nak ubah. Seblum sampai 40, lebih baik aku cari pasangan hidup baru. Jadi sekarang aku dah penat, jadi aku fikir lebih baik aku hidup dengan anak – anak aku jer.

Dari hidup dengan isteri yang hanya menyusahkan aku. Solat pun tidak isteri aku ni, aku dah suruh takkan aku nak r0tan kalau dia tak solat. Rambut pun warna warni, nak tunjuk kat siapa ntah. Sebenarnya, aku ada rasa yang dia curang dengan aku, aku tak pernah tengok phone dia sebab bagi aku itu privasi yang perlu aku horm4ti.

Ada satu kisah di mana dia pernah jatuh s4kit, s4kit dekat kemaIuan dan pangkal rahim, bila aku tanya dia mengelak, cakap kitaran haid dia tidak terurus. Tapi bila aku siasat, dia ada pergi satu kIinik untuk gugurkan anak dalam kandungan.

Dan dia pergi tu dengan seorang lelaki yang aku tak kenal. Aku malas nak siasat lebih sebab benda ni tiada manfaat pun untuk keluarga aku. Aku tak mampu nak bimbing dia ke jalan yang benar. Aku akan sentiasa doakan dia untuk berubah, tapi aku tak sanggup lagi bersama dengan dia. Mungkin bercerai lebih baik untuk aku dan dia.

Komen Warganet :

Madan Zanariah : Pelik la dapat suami baik ok, isteri plak buat per4ngai. Tak bersyukur langsung dengan j0doh baik yang Allah berikan tu. Nak cari apa sebenarnya dalam hidup ini. Kalau dah ada status tu jga la baik baik status tu. Tak rugi la jadi isteri yg baik ni.

Aku bila bca baca kes – kes dalam rumah tangga ni, hanya mampu mengucap Istighfar je laa.. Hidup berumah tangga ni ibarat berumah di tepi pantai, ada masanya akan diIambung ombak, samada kita bersedia atau tidak. Apa pun tiap kejadian pasti ada hikmahnya. Allah adalah perancang yang terbaik.

Ambonasirla La : Dengar nasihat ni aku kawan, ko dah nasihat dan tegur dah kan tapi tak jalan. Tanggungjawab dia sebagai isteri pun tak jalan. Jadi jalan terrbaik ko ceraikan je sebab tu sepatutnya untuk dia. Dah la gugur kandungan tanpa pengetahuan ko kan tu pun ko boleh jangka la pasal apa. Ramai lagi perempuan baik kat luar sana yang ko boleh cari ganti untuk kebahagian hidup ko nanti.

Nurulhuda Md Din : Tak tau la nak cakap apa, cuma rasa kesian kalau betul Рbetul  tt dikhi4nati. Untuk lebih yakin, sebaiknya siasat terlebih dahulu. Risau nanti terfitnah isteri sendri. Andainya ia bukan fitnah setelah disiasat maka keputvsan sebaiknya di tangan tt.

Nasib dan takdir setiap orang tak sama, laluan kehidupan setiap orang juga tak sama. Semangat dan kecekalan hati setiap orang juga tak sama. Semoga dipermudahkan urusan tt dunia akhir4t.

Laila Norlaila Laila : Saya rasa la, cuba encik ajak solat berjemaah. Setiap kali lepas solat doa la minta Allah jdkan dia isteri solehah. Lepas tu encik cuba la tegur dengan cara lembut. InshaAllah mesti hatinya tersentuh dan dia pasti berubah.

Azamiah Mohamad : Kalau dah malas tahap gini, dengan tak solat. Tak tutup aur4t, pendapat saya pun, ceraikan adalah yang terbaik jika dah nasihat berkali – kali. Tak perlu tanggung d0sanya lagi, hati pun tak s4kit. Nasihat saya, sebelum kahwin jangan terlalu memandang kecantikan, selidik la dulu agamanya dan tingkahlaku supaya tak berlaku masalah macam ni.

Dah baca, jangan lupa komen dan share ya. Terima kasih! Hantar kisah anda di sini -> https://hai.mehbaca.com/submit/

PERHATIAN : Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen – komen yang diberikan oleh pembaca. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis pembaca. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab pembaca sendiri.

Apa kata anda?