Dalam diam suami bawa baIu arw4h kawan kami pergi beli baju raya. Terdesak betul nak beli baju raya ya

Kawan baik suami meningg4I akibat kemaIangan. Sejak dari itu baIu arw4h baik dengan saya dan suami. Satu hari suami cakap dia pergi cari barang motor tapi saya dapat tahu suami bawa baIu arw4h untuk beli baju raya berdua. Terdesak sangat nak baju raya ni..

#Foto sekadar hiasan. Salam admin. Tolong hide fb saya. Saya ada sedikit luahan dan lebih kepada nak minta pendapat semua. Cerita dia macam ni, suami saya ada kawan baik yang dah dianggap seperti saud4ra sendiri yang sudah berkahwin dan ada sepasang anak.

Tapi kawan baik suami sudah meningg4I akibat kemaIangan dan tinggalkan sorang baIu yang menjadi kawan pada suami dan saya. Kami berkawan macam biasa dan selalu jugak whatsapp bertanya khabar.

Satu hari ketika saya sedang bekerja, suami bagitau untuk mencari barang motor (suami mekanik dan ada bengkel sendiri). Saya pon ok lah, tak ada syak apa – apa lagi. Tapi biasalah naluri sorang isteri tak dapat nak sorok.

Hati saya sepanjang hari rasa tak sedap tambahan bila suami balik lewat, hampir jam 10 malam. Dalam hati fikir, ada lagi ke kedai motor buka sampai lewat macam ni. Rupa – rupanya suami keluar bersama dengan baIu arw4h bawa anak – anaknya sehingga ke Tanjung Agas, Muar untuk mencari baju raya mereka.

Untuk pengetahuan semua, setelah arw4h kawan baik suami meningg4I hampir 3 tahun, baIunya sudah bertunang, itu yang membuat saya sangat marah.

1) Kenapa sampai perlu menipu saya untuk keluar bersama baIu tersebut

2) Kenapa sampai nak kena bawak mereka pergi cari baju raya sedangkan boleh bank in kan sahaja duit. biar mereka cari sendiri

3) PerIukah mereka pergi sana yang jaraknya jauh dari rumah kami semata – mata nak mencari baju raya

4) Yang si baIu ni ada no HP saya, tak boleh ke bagitau sepatah kata atau boleh whatsapp bagitau yang dia keluar bersama suami saya? Mungkin saya akan marah juga, tapi sekurangnya tak menipu. Ini tidak, keluar dengan suami orang senyap – senyap tanpa isteri tahu.

5) Tiada kata maaf dari si baIu bila buat macam tu sedangkan kami agak rapat juga. Saya rasa sangat terkhi4nati dan sepeti ditik4m dari belakang.

6) Kebetulan suami baru beli kereta baru, jadi si gold digger pon tergediklah nak merasa pergi jalan dengan suami orang tanpa pikir perasaan isteri orang ni. Saya tahu mungkin niat suami hanya nak membantu beli baju raya untuk mereka tapi caranya tak kena. Setelah si baIu ni dihamun oleh saya, terus block saya baik di whatsapp atau fb tanpa minta maaf.

Desp3rate sangat nak baju raya ni, tak apelah. Mungkin tu da jadi rezeki dia. Sekian coretan panjang saya. Mohon bagi pendapat ape perlu saya buat, dan suami sudah pon minta maaf dengan saya tapi hati sakit dan tak kan pernah lupe apa yang telah mereka buat.

Komen Warganet :

Naailah Zainal Abidin : Nilai seseorang wanita terletak pada maru4h dia. Yang pandai jaga, Alhamdulillah dia akan disanjung ibarat permaisuri tapi kalau tak pandai jaga maru4h, janganlah marah kalau digeIar per4mpas atau pun dengan apa sahaja panggiIan yang kurang enak.

Dalam kes ni nampak sangat baIu ni tak tau malu. Andai betoi suami tt ni menggatal dia sebagai wanita pasti boleh rasa apa yang bakal terjadi kat hati si isteri yang nak tolong atau yg dia mintak tolong tu.

Tak salah kalau nak mintak tolong tapi kenapa tak melalui si isteri tu? Nampak sangat ada udang di sebalik mee bukan udang jaa ni siap package sotong dan lobster pon ada. Aku rasa baik tt ni lebih berjaga – jaga bukan mengongkong tapi perlu diawasi demi menjaga hak h4ng.

Imma Al-Qadri : Sis, bertepuk sebeIah tangan tak akan berbunyi. Perempuan tu memang salah tapi salah lagi suami puan. Kalau nak marah, marahlah suami kerana dia yang mengkhi4nati kepercayaan puan.

Nurul FarHana : Macam tu lah dah bagi kepercayaan tapi jadi macam tu pulak. Nauzubillah.. Puan ambillah masa untuk lupakan kisah tu. Jaga hati Puan sendiri tanpa berdend4m. Jangan runsing sangat nanti makan diri.

Ceriakan hidup.. Jangan terbawa – bawa dengan em0si. Memang diorang dah buat silap tapi apa cara untuk memaafkan? Mungkin puan sendiri pun tak tahu. Jadi sebagai jalan yang selamat, puan kena jaga hati Puan sendiri. Semoga Allah beri ketenangan.Amin amin..

Ruzita Md Darus : Yela tu, mula – mula memang kesian, nanti lama – lama jatuh hati. Janganlah percaya walaupun dia adalah kawan sendiri. Kalau betul ikhlas, boleh je bawa isteri supaya terlepas dari fitnah. Hati – hati awak bak kata P. Ramlee, ‘ulattt bulu dah masukkk daunnn.’

Nurul Hazwani Zakaria : Baik – baiklah sis. Takut tu madu kamu dalam diam je. Lagi – lagi dengan tak minta maaf dah macam suami kamu tu suami dia. Cuba fikir sebab apa. Sebab tak logik. Kalau betul dia dah bertunang. Confirm dia akan pergi dengan tunang dia. Jadi sila pastikan betul – betul.

Dah baca, jangan lupa komen dan share ya. Terima kasih!

Hantar kisah anda di sini -> https://hai.mehbaca.com/submit/

PERHATIAN : Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen – komen yang diberikan oleh pembaca. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis pembaca. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab pembaca sendiri.

Apa kata anda?