Suami kena sifiIis tapi saya percaya dia kata kena zip seluar

Saya pernah bercerai dengan suami kerana dia selalu pukuI saya. Tapi kami rujuk balik dalam edah sebab anak demam panas. Anak meracau asyik panggil daddy, padahal suami langsung tak pernah jenguk kami lepas keluar rumah. Ibu mertua dan suami p4ksa saya minum air yang mereka bawa dari berubat. Mungkin sebab itu saya senang diperbod0hkan selama 13 tahun…

#Foto sekadar hiasan. Assalamualaikum. Min, maaf ya saya cuma nak minta pendapat h4mba – h4mba Allah yang ada dalam facebook ni. Pendapat yang bernas. Saya dah berkahwin dalam 13 tahun mempunyai 5 orang anak. Umur saya 34 tahun. Saya pernah bercerai dulu disebabkan suami suka pukuI, tapi dalam tempoh edah, kami rujuk semula disebabkan anak demam panas dan selalu sebut panggil dady. Padahal daddy dia langsung tak pernah pun tengok anak lepas saya keluar dari rumah suami.

Suami saya jenis kaki enjoy, orang kata mudah terikut dan tak puas enjoy sampai lah sekarang ni. Sampailah sekarang dia masih pukuI saya lagi. Saya sanggup rujuk dan bagi peluang sebab bagi saya manusia boleh berubah tapi saya silap sangat. Arw4h ibu dan semua family saya pernah meIarang untuk saya rujuk dengan suami dulu tapi disebabkan kedegiIan saya bagi peluang pada manusia yang saya rasa boleh berubah,

Hingga sekarang ni saay rasa menyesal sangat. Saya bagi kepercayaan pada dia tak pernah control mana dia nak pergi, main kereta ke buat kereta ke motor ke beli apa ke semua saya tak kisah. Sampai dah berkali dia kant0i curang pun saya masih maafkan dia. Berjanji, bersumpah sampai dalam al-quran dia sanggup bersumpah tak nak buat lagi. Akhirnya berkali – kali saya juga yang dikecewakan.

Dia langsung tak bagi saya kerja, tak bagi saya berkawan saya cuma duduk rumah jaga anak dan buat kerja sebagai seorang suri rumah. Bila saya tanya tentang duit memang tak ada je. Tapi saya sabar lagi saya cakap tak apa la janji untuk anak – anak ada. Handphone, beg duit dia semua saya tak pernah pun check. Sampai satu hari to tegerak hati saya untuk check fon dia. Ya Allah mesej perempuan banyak sangat dan semua nama dia letak nama lelaki tapi gambar perempuan.

Saya tanya dia cakap mana tahu kalau suami dia orang nak letak muka bini dia. Entah bila fikir balik saya rasa lamanya saya dibod0h – bod0hkan sebab suami dengan mak mertua saya suka pergi bom0h. Sedangkan diri saya pun pernah ibu mertua mandikan dengan air limau campur apa pun saya tak tahu dan ibu mertua p4ksa saya minum air dalam satu botol dia bawak dari berubat. Saya langsung tak ada kekuatan tapi sebab suami p4ksa, saya pun minum.

Sampai satu masa adik saya sendiri nampak muka saya menyeramkan. Sekarang ni, saya tak tahu nak buat macam mana lagi dgn hidup saya. Saya dah tak ada family, arw4h mak dah meninggaI dalam 4 tahun lepas, abah pula da lama tak jumpa sebab dia dengan arw4h mak dah berpisah. Kira abah tak pernah jaga saya dari kecil. Ibarat dia tak ada pun tak kisah sebab dah biasa tak ada. Abah langsung tak pernah ambik kisah tentang kami adik beradik dulu. Min otak saya kusut sangat tak tahu apa nak buat.

Saya tak ada duit saya tak tahu mana nak pergi, saya minta tolong dengan makcik saya tapi semua tak nak tolong saya. Adik saya nak tolong tapi isteri dia pula cakap suruh saya bersabar demi anak – anak. Isteri adik suruh saya redha dengan hidup saya tapi siapa tahan kalau suami kaki pukuI, enjoy, seumur perkahwinan kami suami tak pernah pun jadi imam saya dalam solat. Puasa jauh sekali tapi bila bab s3ks laju.

Kali ni saya betul – betul berubah hati sebab saya terjumpa gambar dia dengan perempuan, mesej Iucah semua pasal main bersama, pic dalam hotel tapi pic tu gelap. tapi memang dalam hotel. Dia pernah kena sipIis, tapi dia cakap tu Iuka terkena zip seluar. Bila kami bersama, saya rasa gatal sangat sampai saya pergi hospitaI. Ya Allah masa tu saya langsung tak syak apa – apa. Bod0hnya saya, kenapa Allah tunjuk bagi kesedaran pada saya lambat sangat. Sudah 13 tahun baru saya sedar semua ni. Kalau saya pergi macam mana dengan anak – anak saya?

Saya tak ada tempat timggal, saya tak ada kerja, semua masih bersekolah yang kecik baru je nak masuk pra sekolah.. Saya tak ada duit, saya tak ada kawan, mana saya pergi semua dengan suami dan anak-anak je. Lebih banyak duduk rumah dari berjalan sebab suami memang tak pernah bawak saya pergi holiday mana – mana pun. Saya tahu kewangan dia tak cukup tapi untuk enjoy untuk perempuan semua cukup.

Saya nak pergi perjabat agama pun guna duit, nak keluar pun susah dia tak bagi. Saya tak boleh drive kereta, semua suami tak bagi. Jadi mana saya nak pergi?? Saya perlu kerja cari duit utk selesaikan masalah ni supaya saya boleh tuntut fasak. Tapi saya tak tahu mana nak keje nak duduk sebab saya memang tak ada duit, barang kemas semua habis suami gadai. Saya harap sangat min dan sahabat – sahabat dalam FB ni dapat bagi pendapat yang bernas untuk saya. Terima kasih min. Hanya Allah je dapat baIas jasa anda semua.

Komen Warganet :

Rizal Rodzuan : Begitulah perempuan, boleh tahan semua kejahatan suami seperti pukuI, tak bagi nafkah, tak bertanggungjawab, tak buat ibadah, bagi peny4kit dan sebagainya. Tapi 1 je yang takleh terima iaitu kalau suami curang. Aku cadangkan ko jarakkan mengandung dan tunggu anak dah besar, lepas tu ko pindah rumah mertua biar dia tengok perangai anak lelakinya suruh mak mertua nasihatkan. Tak jalan, ko cari kerja yang baik minta mak mertua jaga anak – anak, dah dapat kerja elok baru ambil anak – anak pindah tempat lain dan minta fasakh, tunjuk bukti kukuh kat mahkamah.

Intan Yg Terpilih : Bawa anak puan pergi, tinggalkan lelaki seperti itu. Sebelum tinggalkan dia, susun strategik semua surat beranak dokument anak – anak dan puan ambil. Bina hidup baru, boleh aje susun plan. Minta bantuan kat badan kebajikan masyarakat minta mereka bantu puan untuk berdikari minta perIindungan. InshaAllah puan kena kuat, jual nasi lemak ke, bihun goreng ke.

Wan Abby Ahmad : Awak tak bodo0. Awak pun manusia biasa. Sentiasa prasangka baik kat suami yang dia bakal berubah. Tapi semua dalam rancangan dan takdir Allah. Nampaknya suami tt tak berubah siap ada pakej kotor peny4kit sifiiIis lagi. Dan kepada tt, mintak tolong abang awak kalau awak betul – betul nak keluar dri rumah tu. Sapa lagi nak tolong kalau bukan abang kan. Awak kena pegang kepada 1 keputvsan. Keputvsan yang lebih baik untuk awak dan anak – anak. Sampai bila nak diperbod0hkan macam tu.

Nur Suraya : Berani bertindak dan bukan hanya mengeluh nasib. Banyak yang tt adukan, sepatutnya tt dah ada tindakan kecuali tt masih ada perasaan dengan suami. Sebenarnya wanita ni bila dia dicab4r dia boleh jadi lebih hebat dari lelaki. Mulakan tindakan berani wahai tt. Kalau tak selamanya hidup tt macam tu dan tak akan berubah, percayalah.

Seri Rumini : Bukan salah awak untuk rujuk sebab niat awak kerana anak dan mengharap suami berubah.Ye, kadang tektik itu menjadi tapi siapa lah kita untuk menentukan perubahan suami andai suami itu sendiri yang tak nak berubah. Sebelum awak bertindak, awak harus bertindak dengan bijak. Awak susun strategi dgn cantik, awak gunakanlah apa cara sekali pun untuk dapat duit sebanyak mungkin denga suami dan cari tempat tinggal dengan kadar mampu bayar. Cari kerja siap – siap, bila dah rasa yakin awak mampu berdikari, awak dah boleh say good bye pada kehidupan sekarang. Ingat awak masih ada Allah tempat mengadu, semoga Allah permudahkan

Apa kata anda?