Suami gadai semua emas saya, dan menyamar jadi saya untuk minta duit dekat mak ayah saya

Sejak sebelum kahwin suami kaki perempuan tapi saya ingat dia memang macam tu sebab gaya suami ni ‘lembut’ sikit. Sampai saya sarat mengandung anak pertama dia tumpangkan kawan – kawan perempuan dia.. Berlarutan 3 tahun, macam – macam perempuan saya jumpa. Hinggalah ada yang mengaku mengandungkan anak suami…

#Foto sekadar hiasan. Assalamualaikum admin. Saya nak meluah, boleh ke wakilkan saya sebab tak nak orang yang saya kenal tahu. Assalamualaikum. Umur saya 27 tahun. Dah berkahwin 10 tahun, mempunyai anak 4 orang. Tolong jangan kecam saya sebab saya pernah ada depr3ssion..

Suami saya kaki perempuan sejak sebelum kahwin. Mula – mula saya ingat dia memang suka berkawan dengan perempuan sebab gaya dia pun lembut – lembut sikit.. Sampai saya sarat mengandung anak pertama dia tumpangkan kawan – kawan perempuan dia.. Berlarutan 3 tahun, macamĀ  -macam perempuan saya jumpa, ada siap ugvt saya. Sampai saya aIami depr3ssion..

Dia gadai emas – emas saya masa dalam pant4ng.. Dia menyamar jadi saya minta duit dari mak ayah saya.. Dia tipu kata pergi kursus, bila mertua saya bawak saya dan anak – anak saya jumpa suami kat kursus, tapi dia tak ade pun.. Tengah malam baru nak muncul entah dari mana..

Selalu balik malam, subuh minta izin nak keluar lagi main game dengan kawan katanya.. Masa masih dar4h muda, saya tak nak tahan dia. Takut dia menyesal kahwin muda dengan saya.. Sehingga ada yang perempuan mengandung anak dia, m4kin gelap dunia saya. Saya pejam mata saya, saya cuba minta jawapan Allah, takpela, saya redha dia kahwin lagi.. Walau makan hati berulamkan jantung

Last – last, saya berhenti tengah jalan masa sibuk uruskan pernikahan dorang, sebab hati saya tak cukup kuat.. Saya lari jauh – jauh dari suami, saya pergi kat mak ayah saya.. Dalam beberapa bulan, dia ikut, dan tinggalkan perempuan tu dan baby tu.

Dalam hati saya, sanggup dia tinggalkan perempuan tu demi saya.. Hari demi hari, dia berubah, tak ade kant0i, tak ade firasat tak sedap dah.. Tapi, masalah lain pula, culas nafkah bertahun – tahun pulak. Gaji RM5k sebulan.. Sehingga kan saya nak topup barang masak ke, barang peribadi ke, dia buat senyap je..

Dapat bonus gaji sampai RM9k pun dia buat senyap.. Saya minta, selalu sampai berg4duh. Kalau perlu bayar hutang ke apa, bagitahulah saya, sekurang – kurangnya bagi sikit kat anak bini, biar m4kin luas rezeki dan urusan dipermudahkan.. Nak harapkan kerja saya part time bisnes sendiri – sendiri kat rumah, sangat susah..

Sampai saya bagi kata putvs, kalau masih macam ni, baik saya hidup sendiri – sendiri, sebab sama je.. Yang saya dapat, str3ss je.. Last – last, baru dia konsisten bagi sebelum saya minta.. Dah settle masalah nafkah pulak, timbul masalah lain.. Kami jarang berg4duh dah tapi setiap kali berg4duh, mesti dia h1na saya dan merendahkan saya..

Kalau saya tak elak dari dia masa g4duh, mesti dia sindir keluarga saya sorang per seorang. Lepas tu kadang minta maaf, kadang tak.. Berlarutanlah bertahun – tahun jugak.. Banyak kali dah nangis sorang – sorang. Sehingga saya kenal seorang lelaki ni secara tak sengaja, mula – mula atas urusan kerja.. Lama – lama dia luahkan perasaan kat saya..

Saya jarang layan dia, sebab saya masih jaga batas sebagai seorang isteri.. Layan sebab kerja je.. Dia tahu saya isteri orang, tahu saya ada anak.. Saya masih layan suami saya mesra macam biasa.. Tiba – tiba ada 1 malam, saya dan suami g4duh benda kecik.. Suami h1na lagi malam tu, jadi daripada saya nangis sorang – sorang telan s4kit lagi, saya m4kin rajin layan lelaki yang sukakan saya tu..

Sehingga saya dingin dengan suami hari – hari, tidur pun berasingan dah. Dia pun rasa perubahan saya.. Dalam 10 tahun, mula – mula sebab perempuan, lepas tu culas nafkah.. Lepas tu suka mengh1na dan merendahkan. Terlalu banyak saya telan selama 10 tahun.. Nangis sorang – sorang.. Macam saya tak pernah bernilai kat mata dia..

Sampai terkant0i saya layan lelaki lain, saya dan suami g4duh kejap dan saya minta dia lepaskan saya.. Untuk pertama kali saya tak nangis, saya tak tahan dia pergi. Saya rasa bebas.. Terima kasih sudi dengar luahan yang saya pend4mkan selama ni. Sorry panjang sangat, sebab bertubi – tubi saya kena buat. Terima kasih admin..

Komen Warganet :

Ruby Alu : Puan masih berstatus isteri kepada seseorang. Elakkan dapada berhubung dengan lelaki lain. Sebab berd0sa dan d0sa itu kita akan tanggung berat sekali bebanannya. Berkenaan suami, jika masih sayangkan keluarga mohon pada Allah dibukakan jalan penyelesaian dan ditamatkn segala kedukaan di dalam hati dan digantikn dengan kebahagian dalam rumahtangga. Jika dah tak ada harapan lagi untuk mempertahankan rumahtangga berbincang dengan suami keputvsan puan. Demi kabahgian puan. Ingat jangan kita buat d0sa lain bersama lelaki yang bukan suami kita.

Anjeli Mila : Bagi saya, sis dah tanggung segala kecurangan dari suami dah cukup sabar. Dalam menghadapi masa lalu. Baik fikirkan untuk masa depan sis plak. Tak akan selamanya mend3ritakan. Apa pun selesaikan satu – satu dulu. Bila dah selesai baru cari semula kehiduapan yang dah hilang tu. Perlahan – lahan cari pasangan, jangan terburu – buru. Takut benda yang sama berulang sekali lagi.

Atifa Nadeera : Saya tak nak baca sebab perenggan pertama je dah banyak t0xic, lagi kau nak tahan sampai sepuluh tahun? Lebih baik kahwin 44 kali daripada kau tahan dengan sorang kh1nzir berpuluh tahun membazir, kau jugak yang s4kit. Saya bukan nak menghasut tapi sis tolong jangan lembik sangat. Hidup sis ni taruhan ke memang nak tersiksa? Sis fikirlah sis sebenarnya, nak apa dalam hidup dia? Kalau saya, dah cerai taIak 18. Cari laki lain lagi bagus atau ibu tunggal je jaga anak anak.

Aieysya Pinklady : Saya kagum dengan tt. Bertahan selama 10 tahun walau macam – macam kene lalui. Tiba masanya sis bebaskan diri. Tu semua pengalaman yang akan memat4ngkan diri sis. Kita ni perempuan, memang perlu perhatian dan kasih sayang, kalau semua tu tak ada pada suami, pada siapa lagi kita nak berkasih sayangkan?? Saya tak galakkan sis ada hubungan dengan lelaki lain, sebab berd0sa. Elakkan curang online.

Saya tahu sis sekadar cari ketenangan, tapi kalau boleh elak, elakkan ye. Jangan nanti bila berpisah, timbul fitnah mengatakan sis yang curang. Lelaki tu siapa?? Kalau kenal, tak apa, tapi kalau kenal setakat dalam online, jangan simpan perasaan. Sebab lelaki semua sama, banyak yang nak ambil kesempatan je. Tapi kalau dia cakap ikhlas, elok selidik dulu. Takut la nanti, perangai dia lagi teruk dari suami sis. Hati – hati ye.

Dayangsitihasmah Abanghjjoss : Benda ni. Sis kena kuat.

1. Tak perlu tolong bayar rumah, kereta, bil api, bil air. Biarkan sampai surat warning. Dapat surat tu tunjuk je dekat dia. Minta dia yang bayarkan. Kalau tak ada duit. Pandai – pandai kau lah.

2. Barang – barang kemas sis. Minta dia tebus balik.

3. Minta suami bantu buat kerja rumah. Sama adil.

4. Sis cari masa untuk diri sendiri ye. Happykan diri. Ambil cuti. Tapi sis kuar jalan – jalan pergi beli barang. Balik ambil je anak macam biasa.

Apa kata anda?