Suami ugvt nak main dengan perempuan lain kalau saya tidak benarkan dia pergi memancing

Saya pernah keguguran sebelum ni sebab str3ss dengan hobi suami yang suka memancing sampai tak balik rumah. Saya penat dengan keadaan yang mengandung sekarang, jaga anak dan juga turut mengasuh anak orang untuk cari duit. Setiap kali berg4duh tentang hal ini dia akan tamp4r saya dan pukuI saya..

Salam semua. Saya harap akak – akak semua sudi baca luahan hati saya. Saya tak ada tempat nak meluah. Allahuakhbar. Suami saya kaki pancing dan saya ada seorang anak berusia 1 tahun 4 bulan.

Dan sekarang saya sedang mengandung lagi dalam 5 minggu. Suami saya baru lepas habis kerja dan sekarang dia tengah cuti. Saya pula tengah mengasuh anak orang untuk mencari sedikit rezeki untuk keluarga kami ni.

Suami saya turun rumah pergi mancing 25 September lepas tu jam 4.30 petang saya call suruh balik sebab badan saya penat jaga anak.

Jam 7.30 petang dia balik dan dia ada bebeI – bebeI saya sebab dia tak puas lagi memancing saya dah call suruh dia balik.

Dan semalam lagi sekali dia turun pagi untuk pegi mancing sampai jam 7 pagi dan esoknya dia belum balik rumah. Em0si saya sangat terganggu..

Dah banyak kali dia tamp4r muka saya sebab saya halang dia pergi memancing. Dia tak suka saya cakap tak boleh pergi mancing dah lepas ni.

Atau semua berkenaan mancing, mesti kami berg4duh dan dia akan pukuI saya. Pernah sekali dia pukuI saya lepas tu terkena anak saya sekali, kami sama – sama menangis dan beberapa jam bile saya ugvt nak balik kampung dan report polis dia akan mitak maaf balik. Saya cair balik, allahuakhbar.

Dulu saya agak cemburu dengan dia kalau – kalau dia pandang perempuan lain ke apa. Sekarang dah 6 tahun bersama, sampai satu tahap saya fikir, ”ambik la kalau perempuan – perempuan tu suka suami saya.”

Sebab dia tak tahu lagi sikap suami saya macam mana. Muka manis, hensem. Kesian kalau perempuan single yang lawa boleh lekat dekat suami saya. Mesti nasib dia pun akan sama dengan saya.

Pembaca semua doakan kandungan saya yang ni seIamat je. Saya dah tak nak rasa tekanan, sebab tu saya luah dalam ni. Kandungan saya haritu dah gugur, mungkin sebab saya banyak str3ss.

Asyik menangis je sebab suami saya suka pergi memancing lepastu tak reti nak balik rumah. Saya tak mengharap rumahtangga kami akan baik kalau dia stop memancing demi em0si saya yang sedang hamil dan ada anak kecik.

Saya redha andainya jod0h kami tak sampai ke hujung nyawa. Pernah sekali dia ugvt saya nak main dengan perempuan kalau saya tidak benarkan dia pergi memancing dan saya harap semua doakan yang terbaik untuk suami saya.

Semoga Allah buka hati dia. Mungkin besok dia akan memancing lagi. saya dah tak ade kekuatan untuk meIawan dengan badan saya penat sekarang.

Untuk suami di luar sana, di sebalik hobi mu yang mahal itu, ada beberapa keping hati juga yang harus kau hargai. Bersyukurlah jika suami awak tak ada hobi macam ni. Saya sikit pon tak rasa bangga. Terima kasih semua dan admin.

Komen Warganet :

Qaseh Bonda : Banyak – banyakkan sabar ye puan, suami saya pun kaki mancing, kaki masuk hutan kaki badminton, lagi la.

Memang kalau cuti tak lekat dekat rumah tapi saya ikhlaskan ape hobi yang dia suka. Kalau ada hobi ni memang payah kita nak halang.

Bersikap positif je puan, anggap dia mencari rezeki untuk kita. Kalau rasa penat tak payah ngasuh anak orang, mengasuh ni memang penat. Tambah lagi puan dalam keadaan str3ss. Semoga puan sentiasa dalam Iindungan Allah.

Evod Ros : Sebenarnya tt cuma mahukan perhatian dari suami dia tu tapi sayang suami dia memang jenis penting diri sendiri. Harap tt dapat biasakan diri dengan cepat.

Dan jangan lagi berharap suami menghabiskan masa bersama keluarga pada masa – masa dia lapang. Jika nak bebas dari perasaan s4kit hati, kena kuatkan hati untuk tak peduli.

Jika tak dapat tenang dengan fikir yang indah – indah pasal suami, alihkan fikiran minta perhatian tu dengan memikirkan hal – hal meny4kitkan yang pernah suami buat.

Asal dia bagi nafkah untuk rumah dan anak – anak, biarkan dia dengan hobinya tu. Lama – lama biasa lah tu. Malah dia ada atau tiada bagi sis akan sama saja.

Ernamardiana Diana : Kalau terasa penat jaga anak orang sis, patut sis berehat dulu daripada menjaga. Fikir tentang anak sndiri dulu, dan kesihatan diri. Kalau penat, sis boleh bawa anak sis tidur skali.

Akan sampai satu tahap sis dah biasa. Ini termasuk dengan pembawaan baby. Nanti dah tak penat, baru on balik jadi pengasuh budak. Pasal hobi suami sis, biar ja la sis.

Asal jangan dia buat yang salah. Ayah saya pun kaki pancing, asal ujung minggu atau cuti kerja, mesti cari lubuk untuk mancing sebab itu mata pencarian ayah saya.

Ikan itu juga yang di buat lauk untuk kami adik beradik. Kalau ada lebih, boleh jual dekat kawan – kawan atau jiran. Kalau sis sekat dia untuk pergi mancing nanti suami tak ada rezeki.

Sebab tu orang tua – tua cakap jangan di halang nanti tak ada ikan yang makan umpan. Sis janganlah st3ess sangat ye. Biar ja la dia, banyakkan berdoa, Moga dimurahkan rezeki suami, supaya dapat ikan banyak boleh jual.

Rohani AbWahab : Akak dulu pun macam awak juga, suami minat mancing tapi akak tak pernah halang. Akak siap tolong carikan barang dia lagi nak gi mancing. Dia akan senaraikan apa barang yang akak kena beli.

Biarlah dia dengan hobi dia, dah lama – lama nanti jemu lah dia tu. Macam suami akak sejak 2 menjak ni, kawan – kawan dia gi mancing pun dia buat dekkk aje.

Kalau dulu – dulu asal balik kampung dia, dia akan hantar akak dan anak – anak depan rumah mak ayah dia je. Bila pusing belakang dah hilang, esok baru dia muncul balik..

Orkid Sherry Syed Biz : Hobi mancing ni amat aku benci sebab tu memang tak cari laki hobi kaki pancing. Laki TT ni tahap kemaruk memancing, tahu tak kemaruk memancing.

Pernah tengok abah sendiri kaki pancing, mak selalu bising dulu – dulu la. Balik je kerja, terus pergi mancing, malam – malam buta mancing. Pantang masa terluang pergi keluar mancing.

Kalau laki tu bujang ok lah, ni ada isteri, anak – anak yang perlu diberi perhatiankan. Isteri nak la juga offday. Walau dia seorang surirumah, dah la siap jadi pengasuh anak orang nak cari duit.

Duit tu mesti nak bantu suami cover apa yang patut. Harap laki TT ni berubah bahagikan lah masa hobi dan keluarga dengan bijak.